تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 64044
مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رشد صعودی شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه زیست فناوری در سه سال اخیر به ۴۵۶ شرکت رسیده است که نشان از رشد بیش از هفت برابری این شرکت ها دارد.
رشد 7 برابری شرکت های دانش بنیان در حوزه زیست فناوری
به گزارش زیست آنلاین، دکتر مهدی دیلم صالحی افزود: از سال ۱۳۹۳ تاکنون تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه زیست فناوری از ۶۰ شرکت به ۴۵۶ شرکت در سال جاری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این موضوع روند رشد احراز صلاحیت دانش بنیان بودن این شرکت ها و استقبال خوب شرکت ها از این فرصت را نشان می دهد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ اطلاعات ۴۰۲ شرکت زیست فناوری در بانک اطلاعاتی ستاد ثبت شده بود که از این تعداد تنها ۶۰ شرکت دانش بنیان شده بودند.
دیلم صالحی افزود: در سال ۱۳۹۶ تعداد شرکت های ثبت شده به ۷۶۰ شرکت رسیده است که از این تعداد ۴۵۶ دانش بنیان هستند و در زمینه تولید داروها، محصولات کشاورزی، محصولات تخمیری، تجهیزات مورد نیاز تحقیق و تولید زیست فناوری و سایر محصولات زیست فناوری فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۵ شرکت های دانش بنیان زیست فناور، حدود ۱۵۵ محصول را روانه بازار کردند و ارزش فروش محصولات این شرکت ها ۷۳۵ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: امسال نیز در چهارمین جشنواره زیست فناوری که از ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود، شاهد حضور فعال شرکت های دانش بنیان خواهیم بود. 

 

https://zistonline.com/vdchkvn-.23nkkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما