تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 64152
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸، آمادگی خود را برای اجرای ۴۰ اردوی تخصصی گردشگری ویژه‌ی دانشگاهیان، نخبگان و متخصصان به مقصد تبریز و آذربایجان شرقی اعلام می‌کنیم و دو اردو در این راستا در مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.
آمادگی برای اجرای 40 اردوی تخصصی گردشگری در تبریز
به گزارش زیست آنلاین، رحیم یعقوب‌زاده با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خصوص برگزاری هرچه بهتر رویداد تبریز ۲۰۱۸، گفت: این گونه رویدادها فرصت‌های ارزشمندی برای معرفی زیبایی‌های ایران محسوب می‌شود و با وجود برخی کاستی‌ها، آذربایجان شرقی تاکنون عملکرد خوبی را داشته است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از تجربه کشورهای دیگر، افزود: توجه به فرهنگ، زبان، ادب و شعر، آثار فرهنگی و آداب و رسوم جامعه‌ی مقصد بسیار مهم است و تبریز می‌تواند به مناسبت این رویداد، جشن‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی برای جذب گردشگران، برگزار کند.

وی ادامه داد: معرفی این استان در رسانه‌های جهانی و شبکه‌های معروف، تهیه بروشورهای چند زبانه، توجه به زیباسازی شهر از قبیل دکور شهری، استفاده از مجسمه‌های فرهیختگان با توضیحات چند زبانه و نیز نورپردازی نقش موثری دارد.

یعقوب‌زاده با اشاره به سایت هفت زبانه‌ی مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی کشور، گفت: حتی می‌توان با همکاری و مشارکت از سوی متولیان گردشگری آذربایجان شرقی، مطالب مرتبط با گردشگری استان را در سایت مرکز قرار داد و بروشور و کتابچه‌های گردشگری چند زبانه تهیه کرد.

وی با بیان اینکه مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است، افزود: این مرکز در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است و در حوزه‌ی گردشگری مرتبط با دانشگاهیان، معرفی علم گردشگری و ایجاد انگیزه‌ی سفر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: معرفی حوزه‌های مختلف گردشگری، ایجاد علاقه مندی به سفر، جهت دهی و سامان دهی سفر به منظور بازدید، شناسایی، محافظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور و هم چنین بازدید دانشگاهیان از مراکز علمی و فناوری با هدف آسیب شناسی، ارائه راهکار و گسترش ارتباط آنان با صنعت برای اشتغالزایی از دیگر برنامه‌های این مرکز است.

یعقوب‌زاده بیان کرد: به منظور افزایش ارتباطات بین‌المللی، طرح اردوهای بین‌المللی در کشورهای عضو اکو با هدف برگزاری هفته‌های گردشگری دانشجویی بین این کشورها را هم در دستور کار داریم.

وی با اشاره به همایش علمی - فرهنگی خلیج فارس، یاد آور شد: به دلیل اینکه عنوان و تاریخچه‌ی خلیج فارس بخشی از هویت همه‌ی ایرانیان است، همایش ملی خلیج فارس طی چندین دوره برگزار شده‌است و در ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت سال ۹۷ هم دوره بعدی آن در سطح بین المللی ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، یعقوب زاده طرح "ایران، مرز پرگهر"، "گنبد گیتی" "دریای خاک"و "کویرنوردی و کویر شناسی دانشجویان ایران"را از دیگر طرح‌های این مرکز با هدف گسترش اردوهای گردشگری تخصصی عنوان کرد.

 

 

https://zistonline.com/vdchizn-.23nkmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما