تاریخ انتشار :شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 64263
یکی از چالش های تولید محصولات ارگانیک این است که مصرف کنندگان به سمت مصرف کالاهای برند رفته اند و این مسئله به سدی برای تولیدکنندگان این نوع محصولات تبدیل شده است.​
مصرف کنندگان به جای کیفیت به برند نگاه می کنند
محمدرضا مشهدي تفرشي مديرعامل کارخانه لبنی مرجان تفرش در تشریح فعالیت های این کارخانه و نحوه شکل گیری آن به خبرنگار زيست آنلاین گفت :مرجان تفرش در سال ۸۰  با ايده اي متفاوت و طرحي نو كه همانا توليد با سبك تلفيقي از سنت و صنعت بود راه اندازی شد .برند كوه پناه  تنها کارخانه لبنی پاستوریزه ایران است که  محصولی بدون افزودنی هایی نظیر شیرخشک و نشاسته و سایر افزودنی ها (حتي با گريد مجاز غذايي) و موادنگهدارنده توليد  می نماید و تنها کار صنعتی روی محصول، پاستوریزه و هموژنیزه کردن آن است.
وی ادامه داد: در ابتدای كار،تنها یک کارگاه سنتی برای تولید محصول لبنی در تفرش داشتیم و به مرور با بزرگ شدن مجموعه و ارسال محصولات به شهرهای دیگر، سازمان استاندارد دریافت استانداردهای لازم را ضروری دانست و در نتیجه كارگاه سنتي ما به كارخانه   صنعتی تبدیل شد.


تفرشي با تصریح این مطلب که این واحد از سوی هیچ نهاد دولتی و رسمی حمایت نمی شود خاطرنشان کرد: دریافت مجوزهای لازم و استاندارد کد بهداشت از استاندارد سخت بود و حدود دو سال به طول انجامید چراکه سازمان استاندارد معتقد بود تولید در مقیاس های بزرگ نیازمند افزودنی هاست در غیر این صورت محصول خراب خواهد شد. همچنین ۴ سال نیز به دنبال گرفتن مجوز ارگانیک بودیم و چون سازمان ارگانیک معتقد بود شیر ارگانیک در ایران تولید نمی شود گرفتن این مجوز نیز دشوار بود ،تا اينكه پس از بازرسي و نظارت  شركت پارس گواه توانستيم گواهينامه بسته بندي و فرآوري ارگانيك را دريافت كنيم ،و از طرف ديگر با شروع به همكاري با يك دامداري تحت نظارت پارس گواه و تهيه تقريبا نيمي از علوفه دام بصورت ارگانيك،گامهاي اوليه در راستاي تهيه شير ارگانيك را برداشته ايم .وی تاکید کرد: اگر بخواهیم شیر تولیدی به صورت  ١٠٠در صد ارگانیک گردد باید دام در چراگاه باشد درحالی که در ایران این امکان وجود ندارد و به اعتقاد من تولید شیر ارگانیک در ایران در  مدت زمان طولاني تري جامه عمل خواهد پوشيد.

مديرعامل  کارخانه لبنی مرجان تفرش ابراز امیدواری کرد كه  کوه پناه بتواند هر چه سریع تر برچسب فری گلوتن را بر روی محصولات خود داشته باشد تا براحتي در دسترس بيماران  خاص و سلياكي  قرار بگيرد.علاوه بر بر این، كوه پناه سال گذشته با اخذ نمره ۲۰ کیفیت از وزیر بهداشت ، و تنديس رضايت مندي مشتري از سازمان IAS كانادا برگ زريني به كارنامه خودش افزود. این کارخانه خانوادگی مشتریان وفاداری دارد و به جهت اعتمادسازی صورت گرفته مشتریان خودشان محصول ما را به یکدیگر معرفی می کنند.
وی شعار مجموعه کوه پناه را "با شرافتم خلوص محصولات کوه پناه را تضمین می کنم" عنوان کرد و گفت: این شعار بر روی درب محصولات درج شده است. و بازتاب خوبي در شبكه هاي مجازي از خود برجاي گذاشت.محصولات كوه پناه در حال حاضر در فروشكاههاي زنجيره اي شهروند،پالاديوم،فروشگاههاي عرضه مستقيم در ارياشهر خ شهيد طاهريان و غرف ميادين  تره بار جماران،فرمانيه و سهروردي،و فروشگاههاي باميكا،ارگانيك بيونشان و ارگانو،بايوعرضه ميگردد.
مهندس تفرشي این خبر را نیز اعلام کرد: کوه پناه در شرف بستن قرارداد با هایپراستار است و بازار هدف ما درمجموع فروشگاه های بزرگ هستند تا صدای خود را به گوش مردم برسانیم. برنامه ما افزایش ظرفیت  با حفظ كيفيت است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تولیدکننده در ایران تضعیف شده و حمایتی از آن صورت نمی گیرد. علاوه براین تولیدکننده ای که تولید ارگانیک می کند وضعیت به مراتب بدتری دارد و چون قیمت تمام شده آنها بالاست پس شرکت ها به سمت این حوزه کمتر می روند.
مدیرعامل کوه پناه با تاکید این مسئله که تولیدات ارگانیک قیمت تمام شده بالایی دارند عنوان کرد: این محصولات چون برند نیستند در بازار رقابت به سختی می توانند جایگاه خود را بدست آورند. از سوی دیگر تولیدکننده این بخش کمترین سود را از تولید خود بدست می آورد تا بتواند سهمی از بازار را کسب نماید
در خاتمه از كليه همراهان و ياران باوفاي  كوه پناه  تشكر ميكنم و  ديگر دوستان را به خانواده كوچك  اما متفاوت كوه پناه دعوت مينمايم..
اميدوارم با فرهنگ سازي مصرف وحمايت و تبليغ كالاهاي سالم و طبيعي بزودي شاهد ايراني سبز و بدون سرطان و بيماري باشيم.


 

https://zistonline.com/vdcaeuni.49nyi15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

درد بر شرکتتون.من به عنوان مشتری شیر پاستوریزه کوه پناه با اطمینان میگم که یک روز میرسه که اینقدر مشتری شما زیاد میشه که دیگه جوابگوی این تعداد نمیشی.