تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : 64428
جیمی دیمون مدیر ارشد اجرایی موسسه مالی JP Morgan به تازگی اظهارات جدیدی را در رابطه با بیتکوین و پول‌های مجازی دیگر مطرح کرده و هشدار داده که اگر رشد این پول‌ها به روند کنونی‌شان ادامه دهند دولت‌ها به کار آنها پایان خواهند داد.
پول های مجازی غیرقانونی می‌شوند
 به گزارش زیست آنلاین، دیمون در جریان مصاحبه‌ای که اخیراً با CNBC داشته گفته است: فعلاً این پول‌ها برای افراد تازگی دارند و مردم فکر می‌کنند که مشکلی ندارند اما هرچه رشد بیشتری را تجربه می‌کنند، احتمال آنکه دولت‌ها به مخالفت با آنها برخیزند نیز بیشتر می‌شود.
 
دیمون ابراز نگرانی کرده که به لطف فعالیت بیت کوین، اتریوم (رقیب بیت کوین) و دیگر شرکت‌های ارائه دهنده، این پول‌ها بیش از اندازه فراگیر شوند و در این باره گفته: در واقع این پول‌ها از هیچ، درآمدزایی می‌کنند و به نظرم هیچ ارزشی ندارند.
 
این پول‌ها از هیچ، درآمدزایی می‌کنند و به نظرم هیچ ارزشی ندارند
 
به همین خاطر نیز او هشدار داده که دولت‌ها عاقبت پول‌های مجازی را حذف می‌کنند و با تدابیری نظیر زندان، افرادی که اقدام به خرید و فروش آن‌ها می‌کنند را تهدید خواهند نمود و در نهایت باعث شکل گیری بازار سیاه برای آن‌ها می‌شوند.
 
اوایل این ماه نیز دیمون، پول‌های مجازی را «کلاهبرداری» خواند. گفتنی است یک روز پس از مطرح شدن این صحبت‌ها از جانب وی، ارزش هر بیت کوین از ۴۳۴۰ دلار به ۲۸۹۱ دلار افت پیدا کرد و البته از آن زمان پول مجازی یاد شده اندکی ارزش خود را باز یافت و به رقم ۳۶۵۰ دلار نزدیک شد. علیرغم تمامی این نوسانات قیمت اما باید اشاره کنیم که ارزش بیت کوین در یک سال اخیر رشدی معادل با ۲۶۴ درصد را تجربه کرده است.
 
جالب است بدانید شرکتی سوئدی به نام Block swater که در همین زمینه فعالیت دارد اخیراً از دیمون به خاطر نشر اکاذیب در مورد بیتکوین شکایت کرده و مدعی شده که وی اطلاعات نادرستی را در این‌باره منتشر کرده است.

 

 

https://zistonline.com/vdcdjo09.yt0ox6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما