تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : 64430
زیست آنلاین :در سال آینده یک شاخص اندازه گیری تنوع محصولات غذایی توسط اتحادیه اروپا تعریف خواهد شد که به سرمایه گذاران کمک می کند تا ارزیابی کنند که چگونه شرکت ها و دولت ها انعطاف سیستم های غذایی را در مقابل تغییر اقلیم افزایش می دهند.
تعریف شاخصی جدید جهت هدایت سرمایه گذاران روی تنوع غذایی
به گزارش زیست آنلاین ،بر اساس تحقیقی که در مجله بین المللی تنوع زیستی منتشر شد، امروزه سرمایه گذاری در گونه هایی همچون رقم گندم دوروم مقاوم به خشکی اتیوپیایی و یا بذر گیاه مقاوم به سرمای کوه های آند با نام کاناهوا (Chenopodium pallidicaule) می تواند زنجیره غذایی را در مقابل شوک های اقلیمی مقاومتر کند.
جوامع کشاورزی سنتی امروزه بیش از ۷۰۰۰ گونه خوراکی را مورد کشت قرار می دهند، درصدرتی که سیستم غذایی مدرن تنها به ۳۰ رقم گیاه خوراکی اکتفا کرده است و محصولات کلیدی کشاورزی تنها ۲ درصد از ژن های ذخیره شده در بانک ژن را تشکیل می دهد.
تنها تکیه کردن بر چند رقم انگشت شمار منجر به افزایش به خطر افتادن زنجیره غذایی در نتیجه خشکسالی، افزایش دما و آشفتگی های جوی خواهد شد. در این پژوهش جدید که در سال آینده به اجرا گذاشته می شود، اصول بنیادی افزایش تنوع محصولات کشاورزی تعیین خواهد شد و معیارهای دقیق ارزیابی میزان حرکت به سوی تنوع کشاورزی تهیه خواهد شد.
این مکانیسم شرکت ها را از نظر پیشرفت در این زمینه ارزیابی خواهد کرد و به دولت ها در جهت ارزیابی روند توسعه کشاورزی کمک خواهد کرد.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcgzt93.ak9tw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما