تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب : 64432
زیست آنلاین :در سال آینده یکی از استان های کشور هند با نام کارناتاکا به پایتخت خودروهای الکتریکی تبدیل خواهد شد. در حرکت اخیر، فرمانداری این استان سیاست سال ۲۰۱۷ خودروهای الکتریکی خود را اعلام کرد.
سرمایه گذاری 8/4 میلیارد دلاری خودروهای برقی در یکی از استان های هند
به گزارش زیست آنلاین ،با وجود آنکه هنوز سیاست های دولت مرکزی این کشور در زمینه خودروهای الکتریکی نیاز به زمان دارد، کارناتاکا اولین استانی است که سیاست های خودروهای الکتریکی را پیاده سازی می کند. هدف از این سیاست تبدیل استان کارناتاکا به مرکز خودروهای الکتریکی است.
طبق پیش بینی های دولت، این طرح در حدود ۸/۴ میلیارد دلار سرمایه جذب خواهد کرد و در طی سال های آتی در حدود ۵۵ هزار شغل ایجاد خواهد کرد. فرمانداری استان تضمین کرده است که جهت ارائه خدمات اجباری شارژ خودرو تغییراتی در قوانین منطقه ایجاد خواهد کرد تا این خدمات در برج ها، پاساژها، پارک های علم و فناوری و مجتمع های آپارتمانی در جهت پیاده سازی موفق این طرح، ارائه شود.
در این زمینه یک کارگروه ویژه جهت مرکب از خدمات شهری، حمل و نقل و شرکت های نیرو جهت پیگیری تحقق زیرساخت های این طرح پایه گذاری خواهد شد. دولت نیز به طور همزمان ارائه تسهیلات و بودجه به استارتاپ های خودروهای الکتریکی را در دستور اجرا گذاشته است.
در حال حاضر تنها کارخانه خودروهای الکتریکی با نام ماهیندرا الکتریک و یکی از مهمترین استارتاپ های خودروهای الکتریکی با نام آتر انرژی در استان بنگالور مستقر است که مهمترین مرکز امید بخش استارتاپ ها خواهد بود. این طرح به شرکت ماهیندرا کمک می کند تا با جذب سرمایه گذاری، سرعت تولید خودروهای الکتریکی را افزایش دهد.

منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcir5aq.t1a5p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما