تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 64446
زیست آنلاین :هند در سال جاری نزدیک به ۵/۲ میلیارد دلار سرمایه در جهت برق رسانی به ۴۰ میلیون خانه که خارج از شبکه برق کشور هستند منظور کرده است. این پروژه با هدف برق رسانی به منازل خارج از خط تا پایان سال ۲۰۱۸، که در حدود یک چهارم کل منازل کشور هند را تشکیل می دهد، ارائه شده است.
هند تا پایان سال 2018 به تمامی خانه ها برق رسانی می کند

به گزارش زیست آنلاین ،بخش عمده سرمایه گذاری این پروژه توسط دولت فدرال هند انجام خواهد شد و طراحی آن توسط مؤسسه برق رسانی به مناطق روستایی انجام گرفته است. نخست وزیر این کشور در یک سخنرانی اظهار داشته است که خانواده های کم درآمد ملزم به پرداخت هزینه پیاده سازی شبکه برق نمی باشند. اما دولت برای هزینه برق هیچ یارانه ای در نظر نگرفته است.
یکی از بزرگترین چالش های برق رسانی این کشور عدم دسترسی نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر به شبکه برق بوده و توسعه شبکه به مناطق دور افتاده از نظر عملکردی و اقتصادی مقرون به صرفه نیست. در نتیجه یک پروژه جدید در جهت نصب صفحات خورشیدی و باتری در این مناطق در نظر گرفته شده است.
زمانی که نخست وزیر در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد، یکی از طرح های کمپین انتخاباتی وی برق رسانی به کل هند بود و سرانجام این طرح تا پایان ۲۰۱۸ مشخص خواهد شد. انتخابات بعدی کشور در سال ۲۰۱۹ خواهد بود که این طرح نقش مهمی در تعیین نخست وزیر بعدی دارد.
منبع: YaleEnvironment۳۶۰

https://zistonline.com/vdcd9o09.yt0oo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما