تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : 64489
محققان در یک پروژه فعالیت های مزرعه ای در انگلیس با تراکتور و کمباین خودران از کشت تا برداشت را انجام دادند. آنها به وسیله یک پهپاد نیز بر فعالیت ها نظارت می کردند.
کشت و برداشت اتوماتیک برای نخستین بار در یک مزرعه
 به گزارش زیست آنلاین، محققان به طور آزمایشی مزرعه ای در انگلیس را با ماشین های خودران و پهپاد مدیریت کردند.  

درهمین راستا محصولات مزرعه ای در شراپشایر انگلیس با کمک تراکتورهای بدون راننده همراه ماشین های کمباین و پهپادها برداشت شده است. در این مزرعه همه فعالیت ها از کاشت دانه تا برداشت محصول با کمک خدمه ربات انجام شده است. به این ترتیب می توان مزرعه مذکور را نخستین مزرعه ای دانست که کشت و برداشت محصول بدون دخالت انسانی انجام شده است. محققان دانشگاه هارپر آدامز در اگموند شراپ شایر  با شرکت کشاورزی Precision Decisions  در این پروژه همکاری کردند.

در این مزرعه وسایل نقلیه خودران مسیری از پیش تعیین شده را طی می کردند که دستگاه GPS برای هر فعالیت تعیین کرده بود. از سوی دیگر دانشمندان با استفاده از پهپادها وضعیت مزرعه را رصد می کردند. این پروژه با شخم زدن زمین توسط تراکتورهای خودران آغاز شد تا عمق دقیق کشت هر دانه مشخص شود. همچنین تراکتورها برای کشت و اسپری کردن مواد ضدقارچ، آفت کش و کود استفاده شدند.  از سوی دیگر یک کمباین خودکار نیز برای برداشت محصول به کار گرفته شد. طی بازه زمانی انجام این پروژه (که چند ماه طول کشید) از پهپادها برای نظارت بر مزرعه استفاده شد.

جاناتان گیلی یکی  محققان این تحقیق می گوید: طی سالهای اخیر تمرکز فناوری برای دقیق تر کردن کشاورزی بوده است اما ماشین های بزرگی که در این صنعت استفاده می شود با چنین روشی همخوانی ندارند. آنها بسیار سنگین هستند و به خاک نیز صدمه وارد می کنند.

اگر کمباین های آینده شبیه نمونه استفاده شده در این پروژه باشد که بخش سر دستگاه فقط ۲ متر است، عملیات نقشه بندی کار روی مزرعه دقیق تر انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، محققان معتقدند استفاده از تراکتور و کمباین های سبک تر به خاک آسیب کمتری می رساند  و در نتیجه کیفیت زمین و محصول را افزایش می دهد.  به گفته آنان این تحقیق  انقلابی در کشاورزی ایجاد می کند.

 

 

https://zistonline.com/vdcaoyni.49nya15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما