تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : 64566
زیست آنلاین:دولت اسکاتلند به دلیل مخالفت های عمومی زیاد در استفاده از شکست هیدرولیکی و همچنین ایجاد اصلاحات اقتصادی، استفاده از این روش در استخراج نفت و گاز را ممنوع اعلام کرد.
دولت اسکاتلند استفاده از شکست هیدرولیکی را ممنوع کرد
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین ،وزیر انرژی اسکاتلند در اعلامیه ای اظهار داشت:" بواسطه ملاحظات زیست محیطی، سلامت مردم، و همچنین مخالفت خیل قابل توجهی از مردم، استفاده از شکست هیدرولیکی در صنعت انرژی کشور برای همیشه ممنوع می شود."
وی همچنین افزود "اجازه به فعالیت شرکت ها در زمینه شکست هیدرولیکی با اساس تلاش های کشور در مقابله با گازهای گلخانه ای و مبارزه با تغییر اقلیم همخوانی ندارد. ما در مقابل تغییر اقلیم یک مسئولیت اخلاقی داریم و در برابر تغییر اقتصاد اسکاتلند به اقتصاد جدا از کربن نیز مسئولیت داریم."
در اسکاتلند از سال ۲۰۱۵ به شرکت ها جهت حذف روش شکست هیدرولیکی و تأمین مواد هیدروکربنی مورد نیاز از طریق واردات مهلت داده شده بود. تصمیم دولت مبنی بر ممنوع کردن این روش بر اساس نظر سنجی عمومی بود که بیش از ۶۰ هزار نفر در آن شرکت کردند. در این نظرسنجی ۹۹ درصد از مردم مخالف این روش بودند.
روش شکست هیدرولیکی یکی از روش های متداول در استخراج نفت و گاز از سال ۱۹۵۰ میلادی است. در این روش آب در اختلاط با شن و ماسه با فشار به پوسته زمین وارد می شود تا فضای کافی جهت استخراج نفت و گاز ایجاد شود. این شیوه خطر آلودگی سفره های زیر زمینی به نفت و گاز و همچنین آلودگی اتمسفر را به شدت افزایش می دهد. در بسیاری از کشورها از جمله ایران جهت استخراج نفت و گاز از این روش استفاده می شود و هر از چند گاهی شاهد اخبارهایی مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی به نفت و ورود نفت به آب های زیرزمینی در جنوب کشور هستیم./منبع: YaleEnvironment۳۶۰

https://zistonline.com/vdcg3n93.ak9t34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما