تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 64573
نود و ششمین باشگاه هنر و طبیعت با موضوع "اکوتوریسم در ایران؛ لبه پرتگاه، سکوی پرتاب" برگزار می‌شود.
اکوتوریسم در ایران؛ لبه پرتگاه یا سکوی پرتاب
به گزارش زیست آنلاین، اکوتوریسم اگرچه در سایر کشورهای جهان قدمتی چند ده ساله دارد اما در کشور ما غریبه ای است تازه وارد. عده ای آن را پس می زنند، عده ای از آن استقبال می کنند و برخی نیز از آن سواستفاده. تجارب کشورهای دیگر به ما نشان می دهد اکوتوریسم همانقدر که می تواند به بهبود وضعیت محیط زیست و خرده فرهنگ های در حال فراموش شدن کمک کند، همچنین می تواند آن ها را به ورطه نابودی بکشاند. همیشه سود جویان، عدم سیاست گذاری های درست و سو مدیریت عوامل بروز چنین اتفاق هایی بوده اند و از سوی دیگر اجرای پروژه‌های مطالعه شده و سپردن امور به متخصصان عوامل شکوفایی اکوتوریسم بوده اند.

در نود و ششمین باشگاه هنر و طبیعت خانم دکتر فلسفی مسئول پروژه دریاچه ارومیه از طرح بین المللی حفاظت از تالاب‌ها در مورد پروژه‌هایی مطالعاتی و اجرایی خود در زمینه احیای تالاب ها و ضرورت ایجاد معیشت جایگزین و سازگار با محیط زیست برای جوامع محلی مناطق مورد پژوهش خود صحبت خواهند کرد.

همچنین در بخش دیگری هومن جوکار از نخستین فعالان حوزه اکوتوریسم، گردآورنده اولین جزوه در مورد اکوتوریسم در ایران و مدیر طرح بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در مورد نقاط قوت و ضعف و همچنین تاریخچه آن در ایران صحبت خواهند کرد.

در بخش سوم اکبر رضوانیان - دبیر نخستین همایش اقامتگاه‌های بومگردی و گردشگری پایدار گزارشی از این همایش  ارائه خواهند کرد. همچنین پرستو هزاوه چهارمین سخنران نود و ششمین باشگاه هنر و طبیعت خواهد بود که در مورد داستان سفرهایش صحبت خواهد کرد.

در پنجمین قسمت باشگاه، کانون کوهنوردی طبیعت که فعالیت‌های خود را حدود یک سال است با نیرویی تازه از سر گرفته و در همین بازه کوتاه نزدیک ۱۰ برنامه را با مدیریت تیم جوان و پر انرژی خود اجرا کرده است گزارشی پیرامون فعالیت‌های خود ارائه خواهد داد.

همچنین به رسم سالیان و برنامه‌های پیشین و به پاس قدردانی از کسانی که پیش از ما قدم در راه بی‌برگشت حفاظت از فرهنگ و اقلیم ایران گذاشته اند، باشگاه به استقبال استاد علی منصوری راد - کارشناس و مجری برنامه‌های ورزشی و استاد موسسه طبیعت خواهد رفت و از طرف افراد و جامعه ای که خود را متعلق به این راه می‌دانند از وی تقدیر خواهد کرد.

و در نهایت مانند همیشه یاد یار که با پخش سخنانی از زنده یاد محمد علی اینانلو همراه است، پایان بخش باشگاه نود و ششم خواهد بود.

به نزارش تسنیم، گفتنی است به مناسبت روز جهانی گردشگری، نود و ششمین باشگاه هنر و طبیعت در تاریخ ۱۶ مهرماه با موضوع اکوتوریسم در ایران؛ لبه پرتگاه، سکوی پرتاب در سالن استاد شهناز مجموعه خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

 

 

https://zistonline.com/vdcexn8p.jh8efi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما