تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : 64663
زیست آنلاین :وقتی بحث تولید انرژی پاک مطرح می شود استفاده از انرژی تبخیر به هیچ عنوان در زمره تولید انرژی پاک قرار نمی گیرد. اما گروهی از دانشمندان روش نوینی در استفاده از انرژی فرآیند تبخیر ابداع کرده اند.
روش جدید به دام انداختن انرژی از فرآیند تبخیر


به گزارش زیست آنلاین ،این دانشمندان بر این باور هستند که تنها انرژی تبخیر آب از دریاچه ها و سدها می تواند ۷۰ درصد از انرژی برق آمریکا را تأمین کند. از این گذشته، این فرآیند می تواند هم در شب و هم در روز پاسخگوی تقاضای برق باشد که این امر امتیاز مثبت این روش در مقایسه با انرژی خورشیدی و بادی به شمار می رود.
تبخیر در تمام شبانه روز در سرتاسر سال در حال وقوع است. با کنترل تبخیر می توان خروجی برق را ذخیره و یا کنترل کرد. در نتیجه، این فرآیند ما را قادر می سازد تا بتوانیم انرژی قابل اطمینانی بدون تکیه بر باتری و سایر سیستم های ذخیره برق تولید کنیم.
طبق اظهارات یکی از محققین، با استفاده از گونه ای باکتری خاک زی می توان برق را تولید کرد. بدین صورت که با افزایش بخار آب این باکتری ها بخار را جذب کرده و ابعاد آن ها افزایش می یابد و برعکس، با کاهش رطوبت اندازه این باکتری ها نیز کاهش می یابد. در نتیجه این باکتری ها می توانند همانند یک عضله عمل کنند و بنابراین استفاده تعداد قابل توجهی از آن ها می تواند در نوسانات رطوبت منجر به تولید نیرو شود.
 منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcexp8p.jh8epi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما