تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 64698
زهکش های شرکت نیشکر هفت تپه باعث آلودگی محیط زیست اهالی روستاهای میان آب و سید خلف گوماط در شهرستان شوش شده است.
زهکش نیشکر هفت تپه سلامت روستاییان را تهدید می کند
به گزارش زیست آنلاین، اهالی روستاهای میان آب و سید خلف گوماط در شهرستان شوش تا کنون بارها به مسئولان شبکه بهداشت و درمان شوش مشکل زهکش های شرکت نیشکر هفت تپه را اطلاع داده اند اما نتیجه ای نگرفتند. 

زهکش این شرکت دقیقا از وسط روستاهای میان آب و سید خلف عبور می کند. این زهکش دارای شیب تند و بدون حفاظ است و تبدیل به محل تلبار زباله شده و تا کنون تبعات و خطرات متفاوتی را برای اهالی به بار آورده است.

سال ۸۸ به علت طغیان آب های زهکش شرکت نیشکر هفت تپه، روستای سید خلف زیر آب رفت و همه زباله ها، روستا را قبضه کردند. چند سال بعد و در سال ۶۹ یک دختر از خانواده دلفی در زهکش افتاد و جان باخت.  

نیشکر هفت تپه تاکنون برای بهبود این وضعیت هیچ گونه گام مثبت و موثری بر نداشته است. اهالی معتقدند سهم آنها از این شرکت تنها آلودگی، بیماری و تخریب محیط زیستشان است. 

در این بین، سکوت سنگین برخی افراد با مخربان محیط زیست برای کنشگران شوشی قابل تحمل و توجیه نیست. این دودساز بزرگ گویی صدای اعتراض روستاییان را نمی شنود.

به گزارش مهر، آتش و دود و خاکستر، گرمایی که زمین را نابود می کند و دود و خاکستری که آدمیان را آرام به ورطه نابودی می کشاند. همه نتیجه عقب ماندگی در برداشت محصول نیشکر است. وقتی هدف می شود مکیدن منابع زمینی و شعار افزایش تولید به ابتدایی ترین شکل، این نتیجه ناگزیر نابودی محیط زیست و به تبع آن تهدید سلامت شهروندان را به همراه دارد. 

 

 

https://zistonline.com/vdcc4eqe.2bq0o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما