تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 64699
شرکت «Glass Point Solar» با همکاری سازمان توسعه نفت عمان (PDO) و با استفاده از انرژی خورشیدی موفق به کاهش ۵۵ درصدی هزینه عملیات ازدیاد برداشت حرارتی در این کشور شدند.
کاهش ۵۵ هزینه عملیات ازدیاد برداشت با انرژی خورشیدی
به گزارش انرژی امروز، در تکنولوژی شرکت GlassPoint، آینه های مقعر و عظیمی استفاده می شوند که در فضای محصور گلخانه ای قرار گرفته و نور خورشید را همانند یک ذره بین، روی لوله های حاوی آب های سازگار با سازندهای نفتی متمرکز و آن را تبدیل به بخار می کنند. در فرایند تولید بخار به طور سنتی از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می شود.
این تکنولوژی از نمونه آزمایشی هفت مگاواتی خود در حال تبدیل شدن به پروژه ای یک گیگاواتی به نام میرا «Miraah» به منظور استفاده در عملیات ازدیاد برداشت حرارتیست.
فضای محصور گلخانه‌ای استفاده شده در این تکنولوژی باعث بهبود بازدهی و محافظت از انرژی خورشیدی تولید  شده می شود. از طرفی دیگر وجود محیط عاری از باد، باعث کاهش استفاده مواد خام مصرفی در سیستم خواهد شد.
شرکت GassPoint در نیروگاه های جدید خود از مواد سبکتر و بهینه تری بهره گرفته که موجب کاهش هزینه ساخت و بهبود تولید انرژی شده است. میزان آلومینیوم استفاده شده در سری جدید ۳۰ درصد کمتر از مدل های قبلی بوده و میزان استحکام آن ۵ برابر شده است. شایان ذکر است که در این سری، از آینه های گردان استفاده شده است که قابلیت ردیابی بهترین موقعیت برای تولید بیشترین انرژی از خورشید را دارند.
دستاورد و شرح کامل تکنولوژی نوین GlassPoint در میادین نفتی عمان در کنفرانس سال جاری SolarPACES در قالب مقاله ای به نام « Deploying Enclosed Trough for Thermal EOR at Commercial Scale» ارائه شده است. در این مقاله علاوه بر موارد ذکر شده، درباره جزئیات ساده سازی کلکتورها در سیستم جدید نیز توضیح داده شده است.

 

 

https://zistonline.com/vdcdn909.yt0on6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما