تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 64751
مطالعات جدید نشان می‌دهد که انتخاب ترامپ تاثیری در تصمیم شرکت‌ها برای خرید انرژی‌های تجدیدپذیر نگذاشته و علی‌رغم سیاست‌های این رییس جمهور، شرکت‌های آمریکایی هنوز هم در تجدیدپذیر‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.
زور ترامپ به تجدیدپذیر‌ها نرسید
به گزارش زیست آنلاین،   بعداز انتخاب دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، بسیاری به حق نگران حوزه‌هایی، چون تغییرات اقلیم و انرژی بودند. نگرانی از این بابت که چه بر سر موافقتنامه‌های بین‌المللی کاهش گازهای گلخانه‌ای خواهد آمد؟ چه بر سر سرمایه‌گذاری بر سر تحقیقات تغییرات اقلیم خواهد آمد؟ و چه بر سر انقلاب انرژی‌های سبز خواهد آمد؟

اما آنچه که رخ داده است نشان دهنده چیزی متفاوت از این موضوع است.

بر همین اساس، گاردین نوشته است در بیشتر موارد دونالد ترامپ از آنچه که فکر می‌کردیم بدتر عمل کرده است. اما حوزه‌های ویژه‌ای وجود دارد که در آن‌ها ترامپ هیچ کاره است و یکی از این حوزه‌ها، بحث خرید انرژی‌های تجدیدپذیر است. معلوم است فاکتورهایی در این زمینه کارایی دارند که حتی ترامپ هم نمی‌تواند مانع آن شود.

گروه انرژی پاک آپکس و گروه گرین‌بیز گزارشی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ۱۵۳ شرکت عمده عمومی و خصوصی با مجموع درآمد ۲۵۰ میلیون دلار، ۸۴ درصد در ۵ تا ۱۰ سال آینده به طور فعال اقدام به خرید انرژی‌های تجدیدپذیر خوهند کرد.

جالب آنکه، ۴۳ درصد این شرکت‌ها به شدت مشتاق برای انجام این کار هستند. ۸۷ درصد از آن‌ها هم اعلام کرده‌اند که انتخاب ترامپ هیچ تاثیری بر تصمیم آن‌ها دراستفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نداشته است.

از ۱۲۸ شرکتی هم که به شدت علاقمند به خرید انرژی‌های تجدیدپذیر بودند، به غیر از یکی بقیه اعلام کرده‌اند که نسبت به این کار یقین کامل دارند.

در این گزارش به فاکتورهای موفقیت شرکت‌ها نیز در این زمینه اشاره شده است و براساس آن، ۶۵ درصد شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که قیمت انرژی یک فاکتور مهم و تاثیر گذار برای آن‌ها بوده است.

این شرکت‌ها می‌خواهند یک پورتفولیوی متنوع داشته باشند و چرخش به سمت انرژی باد و خورشید به دلیل قیمت‌های متغیر و درحال افزایش سوخت‌های فسیلی بوده است.

 

 

https://zistonline.com/vdccsmqe.2bq0p8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما