تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : 64760
زیست آنلاین :امروز ما با شرایطی روبرو هستیم که بواسطه ایجاد مقاومت به آنتی بیوتیک در باکتری ها ممکن است دوباره با ترس از بسیاری از بیماری ها زندگی کنیم.
فاجعه آنتی بیوتیک ها شیوه زندگی ما را تغییر خواهد داد
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین،امروزه ساختمان سازی مدرن و معماری نیز به سویی پیش رفته است تا منجر به حداقل آلودگی باکتریایی و بیماری های مرتبط با آن شود. با این حال، مصرف نادرست آنتی بیوتیک ها منجر به فاجعه ای خواهد شد که در نتیجه آن نه تنها داروهای ما، بلکه روش زندگی ما نیز تغییر خواهد کرد.
طبق اظهارات رئیس دفتر پزشکی انگلستان جهان در حال روبرو شدن با فاجعه آنتی بیوتیک است و در صورتی که از مصرف نادرست آنتی بیوتیک ها که منجر به مقاوم شدن باکتری ها می شود، جلوگیری نشود، و همچنین روش های نوین تولید آنتی بیوتیک های جدید کشف نشود، ما به روزهایی خواهیم بازگشت که حتی زخم های عادی و عفونت های معمولی می تواند تهدیدی جدی برای جان انسان باشد.
امروزه آنتی بیوتیک ها به دلیل تجویز بسیار زیاد توسط پزشکان و همچنین نحوه استفاده آن ها جهت پرورش حیوانات و ماهی ها، اثر مخرب خود روی باکتری ها را از دست داده اند. این آلودگی ها بواسطه دفع نادرست در حال ورود به سیستم مصرف آب انسان هستند.
دانشمندان معتقد هستند که این خطر می تواند یکی از بزرگترین خطرهایی محسوب شود که در دوران اخیر بشر با آن روبرو شده است. اکنون جهان در حال قرار گیری در معرض خطراتی است که قبل از کشف پنیسیلین توسط الکساندر فلمینگ در سال ۱۹۲۸ در معرض آن بوده است.
روش های درمانی همچون جراحی، شکسته بندی، سزارین و بسیاری از درمان های شیمیایی نیز روش هایی هستند که در خطر مقاومت باکتری ها قرار دارند.
این خطر می تواند بر تمامی ابعاد زندگی انسان تأثیر بگذارد که از جمله آن می توان به توریسم، کشاورزی، بهداشت فردی، فعالیت های پزشکی اشاره کرد که همگی تحت تأثیر مقاومت باکتری ها به آنتی بیوتیک ها قرار خواهند گرفت./منبع: treehugger

https://zistonline.com/vdccxmqe.2bq0e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما