تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 64771
زیست آنلاین :گروهی از متخصصین علف های هرز در آمریکا تردید دارند که بخشی از آسیب های شیمیایی که به محصولات کشاورزی وارد می شود ناشی از استفاده از علف کش دیکامبا است.
سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا استفاده از علف کش دیکامبا را ممنوع کرد
به گزارش زیست آنلاین ،این متخصصین بر این باور هستند که عدم استفاده از این علف کش منجر به قطع آسیب شیمیایی به محصولات می شود که کشاورزان همه ساله با آن روبرو بوده اند. این تصمیم که توسط سازمان EPA گرفته شده است ممکن است تأثیر قابل توجهی بر پروژه بیوتکنولوژی شرکت مونسانتو (شرکت تولید کننده این علف کش) در راستای تولید بذر سویا مقاوم به مواد شیمیایی شود.
محدودیت های جدید سازمان EPA تنها بر مسائل مربوط به کاربرد این علف کش تمرکز دارد که مستند بر گفته های متخصصین آفت کش و کشاورزان و همچنین توانایی تبخیر این علف کش است. البته شرکت مونسانتو در بیانیه ای اظهار داشته که تغییراتی در این علف کش ایجاد خواهد کرد که توسط سازمان نیز پشتیبانی می شود.
برخی از کشاورزان اظهار داشته اند که استفاده از این علف کش در مزارع سویای تراریخته شده توسط شرکت منجر شده است تا مزارع مجاور که دارای محصولات حساس است، مورد تخریب و آسیب قرار گیرد. البته شرکت مونسانتو بیشتر تقصیر را به عدم استفاده درست این علف کش ارتباط داده است.
البته متخصصین اظهار داشته اند که این علف کش بواسطه قدرت تبخیر بالا و انتشار در مزارع اطراف بسیار خطرناک است. البته این محدودیت سازمان خسارات ناشی از فعالیت های اسپری سموم کشاورزان را کاهش نخواهد داد. زیرا بسیاری از کشاورزان و شرکت های تجاری مصرف کننده از این سازمان گواهی مصرف اخذ کرده اند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcezf8p.jh8efi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما