تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : 64813
سید محمد صادق زاده ضمن اشاره به این جمله که انرژی خورشیدی وسیع‌ترین منبع انرژی در جهان است، افزود: با توجه به محدودیت منابع سوخت فسیلی و زیانبار بودن استفاده غیراصولی این گونه سوخت‌ها برای سلامت محیط‌زیست بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر به ویژ تابش خورشید در مملکت ضرورت دارد.
 تولید انرژی پر بازده و کم هزینه از خورشید
به گزارش زیست آنلاین، ایران از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه انرژی خورشیدی برخوردار است و به عبارتی جزء منحصربفرد ترین کشورهای دنیا در این حوزه به شمار می رود. در این سرزمین بدون حفر هیچ گونه چاه نفت، سوزاندن سوخت و آلودگی محیط زیست می توان انرژی برق مورد نیاز جامعه را از تابش نورخورشید تامین کرد.

 صادق زاده با ابراز تاسف از اینکه سالیان متمادی تولید برق از انرژی خورشیدی در مملکت غفلت شده است، اظهارداشت: خوشبختانه دولت و مجلس طی چند ساله اخیر به بحث انرژی های تجدید پذیر توجه ویژه ای مبذول و تاکنون گام های بلندی در جهت بهره گیری از انرژی های پاک مانند خورشیدی، بادی و ... برای توسعه پایدار کشور برداشته شده است. با توجه به بستر سازی های مناسبی که در مملکت صورت گرفته سرمایه گذاران خارجی در جهت سرمایه گذاری تولید برق از انرژی خورشیدی علاقه مندی خود را برای تامین مالی و انتقال تکنولوژی و فناوری اعلام و به دنبال توسعه همکاری در این حوزه ها هستند.

 معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق افزود: نخستین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه گذاری خارجی در استان همدان کلید خورد و هم اکنون در مدار بهره برداری قرار گرفته است. دومین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ مگاوات با سرمایه گذاری یونانی ها در اصفهان نصب و راه اندازی شد. سومین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات با سرمایه گذاری مشترک آلمان و سوئیس در شهر کرمان نصب و در مدار بهره برداری قرار گرفت. هم اکنون نیروگاه های متعدد دیگری با سرمایه گذاری سایر کشورها به ویژه اروپایی و آسیای شرقی مانند کره جنوبی و چین در ایران آغاز و امید می روداین پروژه ها به مرور تا پایان امسال و سال آینده به بهره برداری برسند.

 

https://zistonline.com/vdcbfwb0.rhba8piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما