تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 64834
زیست آنلاین :اتومبیل های الکتریکی راه حلی برای ترافیک و آلایندگی محسوب نمی شوند، بلکه رد پای کربن تنها با پیاده روی، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی کاهش خواهد یافت.
شهرهای ما به اتومبیل کمتر نیاز دارد نه اتومبیل پاک تر
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین ؛داستان خفه شدن شهر های ما با اتمسفر آلوده منجر شده است تا بسیاری از دولتمردان به دنبال جایگزینی اتومبیل های الکتریکی باشند. گرچه طرح پیشنهادی آنچنان که باید به حل مشکل کمک نمی کند، اما نگرانی مسئولین درست است. در طی ۴۰ سال گذشته آلایندگی اتومبیل ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بازده سوخت این خودروها تقریباً دوبرابر شده و آلودگی خارج شده از اگزوز آن ها ۹۵ درصد کاهش یافته است.
با این حال هنوز هم شهرهایی چون لندن و پاریس با آلودگی و دود دست و پنجه نرم می کنند. برای ده ها سال کالیفرنیا سرسخت ترین قوانین و استانداردهای آلودگی را برای ایالات متحده تدوین کرده بود، اما هنوز دولتمردان لس آنجلس شهر های آمریکا را جزو آلوده ترین شهر ها دیده اند.
بنابراین، معماری عبور و مرور شهر های ما باید تغییرات اساسی داشته باشد.در شهر بوستون در ساعات ترافیک ۴۰ درصد از خودروها تنها یک سرنشین دارند. با فرض اینکه هر مسافر تنها ۷۰ تا ۸۰ کیلو وزن دارد، هر کدام برای حرکت وزنی معادل با ۲۰ برابر وزن خود را به حرکت در آورده اند که این انرژی قابل توجهی نیاز دارد.
حتی اگر بازدهی اتومبیل های الکتریکی و همچنین نبود اگزوز را در نظر بگیریم، باز هم استفاده از اتومبیل های الکتریکی به کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن کمک نمی کند. امروز بیش از ۵۰ درصد از برق انگلستان و ۶۵ درصد از برق ایالات متحده از سوخت های فسیلی تأمین می شود. ردپای کربن ما با تبدیل ماشین های بنزینی به برقی به سختی در حدود ۲۵ درصد کاهش می یابد.
از سوی دیگر، ما بخش قبل توجهی از زمین ها را به ساخت جاده اختصاص می دهیم. در لندن تنها در حدود ۲۴ درصد از اراضی شهری به جاده و زیرساخت های جاده ای اختصاص داده شده است. در بسیاری از شهر های ایالات متحده این رقم به ۴۰ درصد نیز می رسد. در نتیجه بخش اعظمی از شهر که می تواند به فضای سبز تبدیل شود، به جاده تبدیل می شود.
بنابراین استفاده از خودروهای برقی را نمی توان راه حل نهایی این مشکل دانست./منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdceev8p.jh8exi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما