تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 64836
زیست آنلاین :کتان ردپای فاجعه باری در محیط دارد، تولید چرم آمازون را تهدید می کند، پلی استرها لایه ازون را تهدید می کنند، و خوشبختانه، برای این مواد جایگزین وجود دارد.
راهنمای سبز مواد مصرفی رادیکالی
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین ،بانک جهانی تخمین زده است که در سال آینده در جهان در حدود ۳/۲۶ میلیون تن کتان تولید می شود که سه برابر مقداری است که در سال ۱۹۶۰ تولید شد. اگر حتی تنها و بهترین محصول جهت تولید این ماده فاجعه بار، که پساب تولید آن منجر به آلودگی شدید آب ها می شود، استفاده شود، ممکن است این ماده برنده میدان باشد.
در همین حین، بر اساس آمار سازمان منابع جهانی، تولید پلی استرها در جهان سالانه معادل ۱۸۵نیروگاه ذغالسنگی، گاز گلخانه ای تولید می کند. ما جهان مادی خود را با سایر مواد فیبری آسیب رسان نیز پر کرده ایم که چرم نمونه ای از آن است و یکی از مهمترین عوامل تخریب جنگل های آمازون به شمار می رود.
جهت جلوگیری از نابودی اکوسیستم، تنها کاهش اثرات منفی این مواد کافی نخواهد بود. اکنون زمان جایگزینی آن هاست. این مواد رادیکالی می تواند با سایر مواد جایگزین شود که نمونه آن ها الیاف پرتقال و چرم سیب است (که از ضایعات مواد غذایی تهیه می شود). همچنین امروز دانشمندان توانسته اند روش تهیه کلاژن ( که پروتئین موجود در پوست گاو است) را به صورت آزمایشگاهی و به فرم مایع تهیه کنند.
با این حال، این ابداعات فاصله زیادی با تولید انبوه داشته و باید با سرعت بیشتر این مسیر را طی کنند./منبع: theguardian
 

https://zistonline.com/vdcg3793.ak9tw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما