تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 64844
معاون امور عمرانی استانداری مازندران گفت: اولین کارخانه زباله سوز استان به زودی در نوشهر راه اندازی می شود.
اولین کارخانه زباله سوز مازندران راه اندازی می شود
به گزارش زیست آنلاین، علی نبیاندر جلسه کارگروه پسماند در فرمانداری آمل با اشاره به اینکه شرکت ژاپنی برای احداث کارخانه زباله سوز در آمل چندین بار جلسه گذاشتند اما هیچ خروجی مهمی برای آمل نداشت، افزود: خودمان باید پیگیر این موضوع باشیم تا همانطور که در نوشهر کارخانه زباله سوز، حداکثر تا ۳ ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
معاون امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه اولین کارخانه زباله سوز مازندران به زودی در نوشهر افتتاح می شود، ادامه داد: برای احداث کارخانه زباله سوز ساری به دنبال منابع مالی هستیم تا بتوانیم اردیبهشت سال آینده این مهم را در ساری انجام دهیم. نبیان با اشاره به اینکه منطقه عمارت در آمل هیچگونه ظرفیتی ندارد، افزود: تفکیک زباله از مبداء را به صورت ویژه در آمل پیگیر شویم.
وی با بیان اینکه با تفکیک زباله از مبدا ٢۰ تا ٣۰ درصد معادل ۴۰ تن به صورت روزانه حجم زباله کاهش پیدا می کند، گفت: این مهم مدیریت همگانی را می طلبد و اگر قرار به ارسال زباله محمودآباد به عمارت باشد حتما در محمودآباد هم باید تفکیک انجام شود.
نبیان با اشاره به اینکه تخصص و تجربه در شهرداریها وجود ندارد، ادامه داد: باید به مردم تفکیک را آموزش دهیم ودر این زمینه با مردم صحبت کنیم.
وی با بیان اینکه ۴۵ درصد مردم مازندران در روستاها زندگی می کنند و زباله روستاها بیشتر است، افزود: اگر یک دست نباشیم نمی توانیم کاری انجام بدهیم.
نبیان با اشاره به اینکه از همین الان باید شیرابه را مدیریت کنیم، افزود: برای پیشرفت مدیریت پسماند از متخصصین استفاده کنیم. وی با بیان اینکه مدیریت زمان برای ما بسیار مهم است، افزود: تمام مسئولین دغدغه زباله این شهر را دارند.
نبیان با اشاره به اینکه یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس برای ما یک برند است، افزود: از ظرفیت های این مقام مسئول بسیار می توانیم تستفاده کنیم و ایشان برای آمل و استان مازندران دغدغه های زیادی دارند.
وی گفت: با همکاری شرکت تی تی سی چین، روند اجرایی کارخانه زباله سوز در آمل با ظرفیت ٣۰۰ تن به اجرا در خواهد آمد.

 

 

https://zistonline.com/vdcfjcdv.w6djjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما