تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 64854
استفاده از انرژی خورشیدی در منازل با چالش هایی نیز مواجه است، زیرا از طریق صفحات خورشیدی تنها می‌توان در ساعات مشخصی از روز برق تولید کرد و در صورت ابری بودن هوا یا فرارسیدن شب این کار متوقف می‌شود.
چالش‌های استفاده از انرژی خورشیدی در منازل
به گزارش زیست آنلاین، استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق منازل و ساختمان‌ها روز به روز در حال افزایش است و مردم نقاط مختلف جهان روز به روز بیشتر به استفاده از این انرژی‌ها روی می‌آورند.

از سوی دیگر ممکن است انرژی ذخیره شده از این طریق پاسخگوی نیاز بالای ساکنان منازل نباشد. اما در برخی ایالات آمریکا مانند کالیفرنیا و آریزونا تولید انرژی خورشیدی تا بدان حد رونق گرفته که می‌تواند به طور جدی جایگزین دیگر روش‌های تامین برق شود.

تعدادی از شرکت‌های نوپا در این دو ایالت و برخی ایالات دیگر آمریکا در تلاش برای تولید باتری هایی به منظور ذخیره سازی انرژی خورشیدی هستند تا خانه‌ها و موسسات تجاری بتوانند به طور دائم از این منبع تامین انرژی استفاده کنند. باتری‌های یادشده به راحتی در منازل نصب می‌شوند و برای چندین دهه می‌توان از آن‌ها برای ذخیره سازی انرژی خورشیدی تبدیل شده به برق استفاده کرد.

این روش تامین برق به خصوص در نواحی سانحه دیده به علت وقوع سیل، توفان و زلزله هم قابل کاربرد است. یکی از شرکت‌های نوپای فعال در این زمینه Mandalay Homes است که برای ساخت ۴۰۰۰ منزل با مصرف بهینه انرژی برنامه ریزی کرده است. نصب باتری هایی با توان ۸ کیلووات ساعت در این منازل باعث خواهد شد آن‌ها به طور کامل از استفاده از برق شهری بی نیاز شوند. البته هنوز تا تکمیل این نوع فناوری‌ها راه درازی در پیش است.

 

https://zistonline.com/vdcgt793.ak9tn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما