تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۷
کد مطلب : 64862
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه کارگران این پارک که با واگذاری آن به شهرداری مشکلاتی برایشان پیش آمده بود حل خواهد شد، اظهار کرد: شهرداری تهران تنها موظف شده است که برنامه مدیریتی پارک پردیسان را اجرا کند.
مشکل کارگران پارک پردیسان حل می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، کیومرث کلانتری در اولین نشست خبری خود درباره واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران اظهار کرد: این اقدام، خوب است چرا که شهرداری با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند پارک پردیسان را احیاء کند و در اختیار مردم قرار دهد.

وی ادامه داد: پارک پردیسان داخل محدوده شهر تهران است و مدیریت بر پارک‌های شهری بر عهده شهرداری‌هاست. سازمان حفاظت محیط زیست در کشور تنها مسئولیت اداره پارک‌های ملی را دارد. در پارک پردیسان زیرساخت‌ها و تاسیسات به گونه‌ای نبود که مردم بتوانند از آن استفاده کنند. این پارک در اختیار شهرداری قرار گرفته است تا بر اساس آنچه حق مردم است بتوانند از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه نظارت بر پارک پردیسان همچنان بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است تصریح کرد: هدف از واگذاری این پارک ارتقای مشارکت‌های مردمی در حفظ محیط زیست و آموزش‌های زیست محیطی است چنانچه اقدامی فیزیکی از طرف شهرداری در پارک اتفاق انجام شود، سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند ورود کند و جلوی این کار را بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: موضوع محیط زیست مانند گذشته صرفا دو کلمه محیط زیست نیست، بلکه کلمه محیط زیست وزن پیدا کرده است و وزن آن برابر با ایمنی و سلامت مردم است. محیط زیست مجموعه‌ای از انرژی، آب، خاک و هوا و گیاهانی است که باید در شرایط کمی و کیفی مناسبی باشند تا در وضعیت تعادل پیش برود در غیر اینصورت شاهد تخریب محیط زیست خواهیم بود.

کلانتری افزود: مسئله محیط زیست در دنیا روز به روز حساس‌تر می‌شود. رشد جمعیت، توسعه صنعتی، فشار برای تامین نیازها و مصرف بی‌رویه جوامع سبب شده است که مشکلات متعدد زیست‌محیطی از جمله حجم زیاد پسماند، تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین به وجود آید. کشور ما نیز با وجود آنکه از تنوع زیستی و آب و هوایی برخوردار است کشوری آسیب‌پذیر و شکننده است چرا که در حال توسعه هستیم و توسعه همراه با فشار بر محیط است.

وی در ادامه تصریح کرد: متوسط بارندگی در کشور ما کمتر از یک سوم متوسط بارندگی در دنیاست این در حالیست که در ایران حداقل چهار متر تبخیر بالقوه داریم. سرانه آب نیز به شدت کاهش پیدا کرده است و تنها حدود ۱۲۰۰ متر مکعب در سال آب تجدیدپذیر داریم بنابراین مدیریت بر منابع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

توسعه،مخرب محیط زیست نباشد

کلانتری با بیان اینکه با توجه به شرایط اشتغال و اقتصاد مقاومتی در کشور نمی‌توانیم سد راه توسعه شویم، تاکید کرد: توسعه‌ای را باید مد نظر داشته باشیم که مخرب محیط زیست نباشد؛توسعه‌ای موزون و همه جانبه و پایدار چرا که قرار نیست فقط این نسل در کشور زندگی کند و مالک آن باشد بنابراین باید از منابع درست استفاده کنیم تا برای نسل‌های آینده محیط زیست را حفظ کنیم.

محیط زیست از مسائل مهم استان تهران است

وی ادامه داد: یکی از مشکلات و مسائل مهم در استان تهران محیط زیست آن است. در استان تهران شرایط به گونه‌ای است که محیط زیست در بعضی پارامترها وضعیت مناسبی ندارد. تنها کاری که باید برای حفاظت از محیط زیست انجام دهیم این است که همه دستگاه‌ها و آحاد مردم را نسبت به استان تهران حساس کنیم. بر اساس قانون اساسی کشور حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است. اگر محیط زیست حفظ شود همه در آن دخیل خواهیم بود و اگر از تعادل خارج شود همه ما آسیب می‌بینیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه استان تهران حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که در کمتر از ۰.۸۳ درصد جغرافیای کشور متمرکز شده‌اند، گفت: این تعداد جمعیت در یک وسعت کوچک سبب مشکلات زیست محیطی خواهد شد. تبدیل شهرها به کلانشهرها با توجه به استقرار جمعیتی که بر اساس نبود آمایش سرزمینی صورت گرفته است مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی باید استانداردها و ضوابط محیط زیستی لازم را تدوین کند، گفت: اجرای این ضوابط و مقررات بر عهده بخش‌های دیگر خواهد بود. مردم نیز به عنوان جامعه هدف ما نقش بزرگی در حفظ محیط زیست دارند. سازمان حفاظت محیط زیست زمانی موفق خواهد بود که مشارکت مردمی را همراه خود داشته باشد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcf0cdv.w6djvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما