تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : 64865
مدیرگروه پژوهشی طب فراگیر در سرطان پژوهشکده معتمد از راه‌اندازی کلینیک طب فراگیر تا سه سال آینده با همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران خبر داد.
راه‌اندازی کلینیک طب فراگیر تا سه سال آینده
به گزارش زیست آنلاین، دکتر علی‌رضا مجیدانصاری  اظهار کرد: طب فراگیر به معنای استفاده از تمام مکاتب طبی مختلف به همراه طب رایج در راستای ارتقای کیفیت زندگی بیمار است.

مدیر گروه پژوهشی طب فراگیر در سرطان پژوهشکده معتمد افزود: به بیان دیگر منظور طب فراگیر تلفیق روش‌های رایج و غیررایج با درنظر گرفتن هم‌افزایی‌ها برای برطرف کردن مشکلات بیماران است که البته واژه "طب فراگیر" را که به منزله روشی فراگیر برای کمک به بیماران است را خودمان در زبان فارسی ابداع کردیم.

وی ادامه داد: طب فراگیر در سرطان اولین گروهی است که تخصصی وارد این مبحث شده است و از طرفی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران هم در دوره ریاست جدید، اهتمام ویژه‌ای به همکاری با پژوهشکده معتمد برای راه‌اندازی کلینیک طب فراگیر دارد.

مجیدانصاری تصریح کرد: در حال حاضر نیز در برخی از بیمارستان‌های بزرگ و دولتی خدمات طب فراگیر به تعبیری در قالب طب مکمل در کنار طب رایج به بیماران توسط متخصصان ارائه می‌شود.

مدیرگروه پژوهشی طب فراگیر در سرطان پژوهشکده معتمد با بیان اینکه در اولین کنگره طب فراگیر، بنا بر شناسایی روش‌های سنجیده شده و امکان تلفیق با روش‌های رایج بود، اظهار کرد: در آن کنگره به شناسایی روش‌هایی برای برطرف کردن مشکلات بیماران سرطانی پرداختیم.

وی افزود: در کنگره امسال نیز برای پر کردن برخی از خلاهایی که سال گذشته شناسایی شد، به پژوهشگرانی که در رشته‌های مختلف طب مکمل یا رایج فعالیت دارند، درخواست همکاری خواهیم داد.

مجیدانصاری تاکید کرد: مقرر شده با بررسی روش‌های پذیرفته شده طب مکمل در کنار طب رایج در نهایت دستورالعمل بومی را برای کمک و هدایت بیمار از بدو ورود تا پایان دوره حضور فرد در کلینیک، تهیه کنیم.

مدیر گروه پژوهشی طب فراگیر در سرطان پژوهشکده معتمد تصریح کرد: درواقع با تهیه این دستورالعمل سازوکار اینکه کدام روش سودمندی بیشتری و عارضه کمتری برای بیمار دارد، مشخص می‌شود.

وی افزود: به محض آماده‌سازی این دستورالعمل آماده راه‌اندازی کلینیک طب فراگیر هستیم که پیش‌بینی می‌شود ظرف سه سال آینده این پروژه اجرایی شود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdciwvaq.t1a5q2bcct.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما