تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : 64866
نشست هم اندیشی آب های ساحلی بندرعباس و تامین آب مورد نیاز صنایع بزرگ پیش از ظهر امروز به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور صاحبان صنایع بالادستی برگزار شد.
با توجه به بحران آب کشور، بازچرخانی پساب امری ضروری است
به گزارش زیست آنلاین، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با اشاره به اهمیت بررسی موضوع ورود پساب و فاضلاب به محیط های دریایی و زیستی خلیج فارس، گفت: با توجه به بحران آب در کشور به ویژه در مناطقی که نیاز آبی بیش از میزان آب تامین شده است، بازچرخانی پساب و فاضلاب امری بسیار ضروری است.

فرشچی افزود: از این رو در بندرعباس به عنوان یکی از مناطقی که به واسطه توسعه شهری و صنعتی با تقاضای روزافزون برای آب مواجه شده است، بازچرخانی پساب با اولویت بسیار زیادی باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همیاری و کمک تمامی صاحبان صنایع بزرگ و کوچک در جهت رفع این موضوع امری بسیار ضروری است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت بازگشت پذیری پساب و فاضلاب صنایع بزرگ همچون فولاد به چرخه مصرف، تصریح کرد: اجرایی شدن این امر حیاتی در گرو همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.

مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند بازگشت پساب و فاضلاب در شهر بندرعباس، راهکارهایی در این زمینه ارائه داد.

به گزارش مهر، همچنین امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان گزارشی در خصوص نیاز آبی بندرعباس ارائه داد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcjmoem.uqexmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما