تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 65041
رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از تهیه و ارسال نامه به استانداری تهران برای حضور نماینده شبکه محیط زیستی در کارگروه‌های تخصصی زیست محیطی استانداری خبر داد.
نامه نگاری محیط زیست با استانداری تهران برای حضور در کارگروه‌های تخصصی
به گزارش زیست آنلاین، فریبا رضایی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تعداد تشکل‌های فعال محیط زیستی استان ۸۴ مورد است، اظهار کرد: این انجمن‌ها در هفت کارگروه تخصصی آلودگی هوا، آب و تالاب، کوهستان، دریایی، حیات‌وحش، طبیعت‌گردی و کارگروه ارزیابی محیط زیستی تقسیم‌بندی شده‌اند.  

وی ادامه داد: رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست افزایش نقش مشارکت‌ مردمی و استفاده از ظرفیت انجمن‌های زیست محیطی به عنوان نهادهای مردمی غیردولتی در راستای اهداف سازمانی است. این رویکردی است که سازمان‌ حفاظت محیط زیست در سال‌های اخیر پیگیر آن بوده و تا حدود زیادی نیز در رسیدن به اهداف ان موفق بوده است.

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست رویکرد استفاده از مشارکت مردمی و پتانسیل انجمن‌های زیست محیطی را ادامه دهد، تاکید کرد: محیط زیست در یک نکته شکی ندارد و آن این است که رسیدن به اهداف زیست محیطی جز با مشارکت مردم و همکاری آن ها نتیجه نخواهد داد.

رضایی با بیان اینکه نقش NGOها را نمی‌توان در دوره‌های مختلف کمرنگ یا پر رنگ کرد، گفت: ذات وظایف و اهداف ما و سازمان محیط زیست طوری است که رسیدن به نتیجه، یاری مردم را می‌طلبد. از آنجایی که قرار است در سازمان محیط زیست معاونت آموزش و پژوهش به معاونت فرهنگی و اجتماعی تغییر پیدا کند قطعا نقش نهادهای اجتماعی پر رنگ تر از قبل خواهد شد.

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه امیدواریم بیشتر از قبل شاهد حضور و مشارکت NGOها باشیم، اظهار کرد: مدیریت جدید استان تهران در نخستین روزهای مدیریت خود جلسه‌ای را با هیات موسس شبکه سازمان‌های مردم نهاد استان تهران برگزار کرد و در آن به حضور و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد همچنین ما نامه‌ای برای استانداری تهران درباره حضور نماینده شبکه محیط زیستی در کارگروه‌های تخصصی زیست محیطی استانداری تنظیم کرده‌ایم که به‌زودی برای این نهاد فرستاده می‌شود.

رضایی با اشاره به تسهیل فرآیند ثبت انجمن‌ها در وزارت کشور اظهار کرد: در مراحل اولیه ثبت نیاز به حضور شخص در این وزارتخانه نیست. ما نیز از تشکیل سمن‌های جدید استقبال خواهیم کرد و به ثبت آن‌ها کمک می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: محیط زیست و مشکلات آن نیازمند مشارکت همگانی و مردمی است و صرفا با دستورات دولتی و حکومتی برطرف نمی‌شوند. سمن‌ها و نهادهای مردمی غیر دولتی می‌توانند بیشترین سهم را در حل مشکلات محیط زیستی داشته باشند. امیدوارم با حمایت‌های بیشتر از سمن‌ها در آینده بتوانیم در برطرف کردن معضلات زیست محیطی موفق‌تر عمل کنیم.

 

 

 

 

https://zistonline.com/vdcfyxdv.w6dtjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما