تاریخ انتشار :جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 65127
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تفویض اختیار یکی از شیوه‌های مقابله با فساد است، گفت: تمرکز اختیارات در ستاد مرکزی، تمرکز امضاها و فساد را به دنبال دارد که قطعا با تفویض اختیار به مدیران استانی از این معضل جلوگیری می‌شود.
تفویض اختیار یکی از شیوه‌های مقابله با فساد است
به گزارش زیست آنلاین  عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- در روزهای پایانی مهرماه در بخشنامه‌ای به مدیران کل استانی این سازمان، در ۲۹ بند اختیارات جدیدی را به آنان تفویض کرد. حمید ظهرابی - سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست- در این باره  به ایسنا گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بر این باور است که مدیر استانی باید اختیار داشته در عین حال پاسخگو باشد. همواره تاکید آقای کلانتری این بوده که اختیارات مدیران استانی افزایش یابد تا با توسعه دادن نظارت‌ بر عملکرد ادارات کل استان‌ها، کار را پیش ببریم.  

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه مدیران استانی باید پاسخگوی ستاد مرکزی باشند، گفت: در چنین شرایطی، اگر مدیری تخلف کند، برخورد لازم  با او صورت می‌گیرد.

ظهرابی در پاسخ به این پرسش که آیا تفویض اختیار به استان‌ها، موجب رفتارهای خودسرانه و برهم خوردن نظم در ادارات کل محیط زیست کشور نمی‌شود، گفت: من خودم مدیر استانی بودم و معتقدم مدیر استانی باید از اختیارات کافی برخوردار باشد تا بتواند در حوزه کاری خود تصمیم‌گیری کند. باید توجه داشته باشیم که تفویض اختیارات به مدیر استانی در چارچوب قانون اعمال شده و این مسئولیت‌ها مربوط به مدیر استانی است.

وی ادامه داد: اتفاق بد این بود که همه اختیارات در ستاد مرکزی متمرکز شده بود که قطعا تمرکز اختیارات، تمرکز امضاها و فساد را به دنبال دارد و تفویض اختیار یکی از شیوه‌های مقابله با این روند و تسهیل کارها است.

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در مورد تخلفات اداره کل محیط زیست استان گلستان در موضوع مرگ خرس قهوه‌ای پارک ملی گلستان بر اثر ضرب و شتم گفت: موضوع خرس قهوه‌ای را دفتر بازرسی و حراست سازمان حفاظت محیط زیست بررسی کرد و در حال جمع‌بندی گزارشات هستند. اطمینان داشته باشید کسانی که تخلفات آنها محرز شود برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد، اما کمترین کار برای استان گلستان دستور رئیس سازمان برای انتخاب سریع مدیر بود. این برخورد نتیجه رسیدگی فوری به وضعیت استان گلستان است.

ظهرابی همچنین در مورد بومی نبودن مدیران استانی به عنوان یکی از تاکیدات رئیس سازمان محیط زیست اظهار کرد: گاهی مدیر به دلیل حساسیت‌های محلی تحت فشار قرار می گیرد به همین علت در چنین نقاطی مدیران غیر بومی راحت‌تر می‌توانند کار کنند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdca06ni.49nmu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما