تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : 65201
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه تفویض اختیارات به استان‌ها اقدام بسیار مبارکی است، گفت: اگر تفویض اختیار صورت نمی‌گرفت برای کارهای کوچک باید همچنان به تهران وابسته می‌ماندیم.
 تفویض اختیارات به مدیران کل محیط زیست استان‌ها اقدام مبارکی است
به گزارش زیست آنلاین، حسینعلی ابراهیمی  درباره بخشنامه اخیر سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر تفویض اختیارات به استان‌ها اظهار کرد: رویکرد این بخشنامه توانمندسازی استان‌هاست. باید باور کنیم قرار نیست اتفاق خارق‌العاده‌ای در تهران بیفتد که امکان آن در استان‌ها وجود نداشته باشد.

وی افزود: متاسفانه اظهارنظرهای بدون دقت در خصوص این بخشنامه مطرح شده است. ای کاش متخصصان در این خصوص اعلام نظر می‌کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه آنچه شائبه ایجاد کرده احتمال کاهش اعتبارات از سوی استانداری‌ها با تفویض اختیارات است،‌ گفت: در حال حاضر بسیاری از بندهای مربوط به تفویض اختیارات اجرا می‌شد اما اعتبار آن یکساله بود و هر یک سال تمدید می‌شد اما اکنون دائمی می‌شود.

وی افزود: موارد کوچکی بود که دست ما را بسته بود. اگر تفویض اختیار صورت نمی‌گرفت برای کارهای کوچک باید همچنان به تهران وابسته می‌ماندیم. به عنوان مثال برای عکاسی از یک منطقه تحت مدیریت حتما باید از تهران مجوز دریافت می‌کردیم که دور از ذهن بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران ادامه داد: مدیران استانی قطعا توانمند هستند. استانداران نیز از بدنه دولت‌ به شمار می‌روند و اتفاقا طرح‌هایی که ارزیابی آن از سوی تهران می‌گرفت حتما منوط به تایید استانی بود. اکنون مشکلی به وجود نمی‌آید و قطعا فرآیندهای اقدامات کوتاه‌تر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، ابراهیمی در پایان گفت: قدرت مدیران استانی نیز از این طریق افزایش پیدا می‌کند. تنها یک موضوع مطرح بود و آن هم از سوی افرادی بود که تمایل به تصدی‌گری از مرکز داشتند که دست آنها هم قطع می‌شود و جلوی جریانات احتمالی گرفته می‌شود.

 

 

 

 

https://zistonline.com/vdcdfx09.yt0kz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما