تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 65202
اعضای شورای شهر تهران پس از شنیدن گزارش رئیس سازمان محیط زیست، نظرات خود را در خصوص وضعیت زیست محیطی تهران اعلام کردند.
از شجاعت در اجرای قانون تا غفلت از نگاه فرهنگی به محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، محمدجواد حق شناس پس از استماع گزارش رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه مسئله محیط زیست یکی از اولویت‌های مهم شورای شهر پنجم است، گفت: مسئله محیط زیست آنقدر مهم است که نمی‌توان گفت که محیط زیست تنها مسئله یک دستگاه یا سازمان است. بلکه مورد توجه همه سازمان‌ها قرار گرفته و باید حاکمیت نیز به این مقوله توجه کند.

وی با بیان اینکه مسئله نگاه فرهنگی به محیط زیست مغفول مانده است، گفت: امروز نمی‌توان تنها منشأ آلودگی را در بافت تهران پیدا کرد بلکه منشأ بسیاری از آلودگی‌ها خارج از شهر تهران است که بر روی پایتخت تاثیر مستقیم می‌گذارد و لازم است مدیریت شهری فکری به حال مشاغل آلاینده در نواحی دهیاری و بخشداری‌های اطراف تهران نیز بکند.

 همچنین الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه پرسش ما از خانم‌ها و آقایان مدیر این است که چرا در این وضعیت قرار داریم، گفت: به لحاظ فرهنگی جای تامل است که چرا در وضعیتی هستیم که انجام قانون شجاعت می‌خواهد و از عمل به قانون می‌ترسند.

به گزارش ایسنا، همچنین علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه رئیس محیط زیست اعلام کرده است که منشأ ۳۰ درصد آلودگی‌های پایتخت مربوط به کامیون‌های متردد در شب است، گفت: ماخذ آمار کجاست؟ چرا که همگان می‌دانند که ۷۰ درصد آلودگی‌ها مربوط به خودروها است که بیشتر آلودگی نیز مربوط به خودروهای دیزلی، موتورسیکلت و سرویس‌های ادارات است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdceww8p.jh8n7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما