تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۱۵
کد مطلب : 65252
سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار درمجلس با انتقاد ازعدم اجرای صحیح قوانین محیط زیستی درکشور، گفت: با متخلفان درعرصه محیط زیست باید برخوردهای قاطعانه تری صورت گیرد.
سازمان محیط‌زیست متولی اصلی انتقال صنایع آلاینده به خارج از تهران
به گزارش زیست آنلاین، سید کاظم دلخوش درخصوص اخطار زیست محیطی به ۴۲۰ واحد صنعتی در جنوب تهران، گفت: در ارتباط با مباحث محیط زیستی جامعه ما تفاوت هایی با سایر کشورهای دنیا دارد، برخی ممنوعیت ها درمحیط زیست کشورما وجود دارد که الزامی و ضروری ندارد؛ ضمن اینکه در برخی شرایط هم مسائل محیط زیستی به حال خود رها شده و نمی توان کنترل های لازم را از این حوزه داشت.

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی توجهی به مشکلات محیط زیستی در کشور به ویژه در تهران، افزود: چرا باید ۴۲۰ واحد صنعتی در تهران به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی اخطار دریافت کنند، بنابراین درحال حاضر مهم ترین مشکل در این بخش این است که در برنامه ریزی ها مشکلاتی وجود دارد؛ ضمن اینکه اگر درمواد قانونی نواقصی وجود دارد محیط زیست باید قانون مورد نظر را اصلاح کند.

وی با تاکید براینکه درقوانین محیط زیست هیچ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه دراجرای قوانین نواقصی وجود دارد که باید اصلاح شود، اگر درقوانین محیط زیست کمبودهایی وجود دارد چرا سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از این حوزه تاکنون با مجلس رایزنی و صحبت نداشته است؛ پس عدم ورود محیط زیست به مقوله رفع نواقص قانونی نشان ازآن دارد که قوانین دراجرا با مشکلاتی روبه رو است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایداردرمجلس، با اشاره به اینکه در موادی از قانون مالیات برارزش افزوده جرائمی برای کارخانه ها و صنایع آلاینده پیش بینی شده است، گفت: طبق قانون جرائم پرداخت می شود، اما در برخورد با تخلفات در کنار اخذ جریمه باید برخوردهای جدی تری صورت گیرد، البته توقف و یا انتقال صنایع آلاینده درتهران به خارج از شهر وظیفه محیط زیست بوده و پس از پایان مهلت مقرر برای اجرای قوانین باید برخوردهای قاطعانه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، گفت: بیش از ۴۲۰ واحد صنعتی درتهران آلاینده هستند که درصورت عدم رعایت اوصلمحیط زیستی باید ازشهر خارج شوند.

 

 

https://zistonline.com/vdcj88em.uqeiizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما