تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 65259
عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در عدم ارائه برنامه کوتاه مدت برای کاهش آلودگی هوای تهران، گفت: انتظار داشتیم رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه روز یکشنبه در شورای شهر تهران گزارشی در مورد راهبردهای کاهش آلودگی هوای تهران در بازه کوتاه مدت ارائه دهد.
اعتراض عضو شورای شهر به برنامه‌ کاهش آلودگی هوای رئیس سازمان محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، زهرا نژادبهرام در مورد جلسه شورای شهر تهران که با حضور عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین مسائل مطرح شده در جلسه روز گذشته این است که کلیه مطالب عنوان شده از سوی کلانتری مربوط به اقدامات میان مدت یا بلندمدت در حوزه آلودگی هوا بود، این در حالیست که سازمان محیط زیست باید راهکار کوتاه مدت برای کاهش آلودگی هوا ارائه دهد.

وی افزود: شورای شهر تهران کلانتری را دعوت کرده بود تا ایشان راهکارهای خود را برای کاهش آلودگی هوا در بازه کوتاه مدت ارائه دهد. رئیس سازمان محیط زیست روز گذشته صراحتا در مورد این موضوع مورد پرسش واقع شد که برای امروز تهران و سه ماه آینده که با پدیده وارونگی دما مواجه خواهیم بود برنامه سازمان محیط زیست چیست؟.

این عضو شورای شهر تهران، گفت: باید بدانیم سازمان محیط زیست چه برنامه ویژه‌ای برای این فصل سال در زمینه کاهش آلودگی هوا دارد. توقع داشتیم سازمان محیط زیست برنامه‌های خود را برای پنج ماه آینده ارائه دهد و صحبت از تولید انژکتوری، کاشت درخت و تعطیل کردن مراکز آلاینده، موضوع امروز نیست. در این مقطع نیاز به برنامه کوتاه مدت داریم.

نژاد بهرام با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های شورای شهر پنجم موضوع آلودگی هوا است، گفت: به منظور پیگیری همین موضوع از رئیس سازمان محیط زیست برای حضور در شورا دعوت کرده و خواستار ارائه برنامه از سوی ایشان شدیم اما وقتی رئیس سازمان روی مسائل بلندمدت صحبت می‌کند نشان می‌دهد که اصل موضوع دچار چالش شده است و این وضعیت نگران کننده است.

وی افزود: شورای شهر تهران رئیس سازمان محیط زیست کل کشور را برای بررسی موضوع آلودگی هوا دعوت کرده بود. بنابراین انتظار داشت راهبردها و رویکردهای کلان رئیس سازمان محیط زیست در این جلسه مطرح شود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم به مردم بگوییم که دوباره آلودگی را تحمل کنند، گفت: شورا قوانین و مسائل بلندمدت آلودگی هوا را پیگیری می‌کند. این موضوع مورد توجه سازمان محیط زیست نیز است اما مسئله و مشکل امروز آلودگی هوا چه می‌شود؟ متاسفانه علی رغم انتظارات، برنامه کوتاه مدت برای کاهش آلودگی هوا توسط کلانتری در اختیار شورا قرار داده نشد.

به گزارش ایسنا، نژاد بهرام اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران از برنامه ارائه شده توسط کلانتری ایراد گرفتند. من نیز به گزارش وی معترضم. این گزارشی نبود که انتظار ارائه آن را داشتیم. چون زمانی که آلودگی هوا به عنوان موضوع جلسه انتخاب شد توقع داشتیم که به جای اشاره به ریشه‌ها به دستورالعمل‌ها و راهکارهای کاهش آلودگی هوا در بازه کوتاه مدت پرداخته شود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcgyx93.ak9nn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما