تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 65402
زیست آنلاین : ۲۵۰شرکت بزرگ دنیا که در حدود یک سوم گاز های گلخانه ای انسان ساخت را وارد اتمسفر می کنند، با وجود دانستند مساله تغییر اقلیم، هیچ اهداف جدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود ندارند.
شرکت های بزرگ دنیا هیچ گامی در مقابل تغییر اقلیم بر نداشته اند
به گزارش زیست آنلاین ،مسلم است که بزرگترین شرکت های دنیا شرکت های وابسته به صنعت سوخت های فسیلی هستند که نمونه ای از آن شرکت های ExxonMobil، Coal India و Gazprom می باشد. دلیل مسلم بودن این موضوع آن است که به طور اساسی تمامی بخش های کشاورزی و صنایع که دنیای مدرن به آن ها وابسته است، بر پایه مصرف پر تکاپوی سوخت های فسیلی بنا نهاده شده است.
این لیست جدید شرکت ها را بر اساس میزان تولید مستقیم گازهای گلخانه ای و همچنین میزان تولید غیر مستقیم که توسط مشتریان آن صنایع ایجاد می شود، طبقه بندی شده اند. نویسندگان این گزارش اظهار داشته اند که بدون انجام حرکتی توسط این شرکت ها جهت کاهش انتشار گاز های گلخانه ای، عملاً جلوگیری از تغییرات اقلیم در بلند مدت غیر ممکن خواهد بود.
خبرگزاری رویترز نیز افزود: " در طی سه سال گذشته میزان انتشار گازهای گلخانه ای این ۲۵۰ شرکت هیچ تغییری نکرده است در صورتی که طبق معاهده پاریس در سال ۲۰۱۵ انتظار می رفت تا هر شرکت سالانه ۳ درصد از انتشار گاز گلخانه ای خود را کاهش دهد تا بتوان افزایش دمای کره زمین را کنترل کرد."
هنوز هم شواهد دال بر این موضوع است که هیچ یک از شرکت ها سیاست دلگرم کننده ای در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود و در نتیجه کاهش جریمه های سنگین این فعالیت ها ندارند. یکی از نویسندگان همکار این گزارش نیز اظهار داشت که ۲۵۰ مدیر عامل تعداد بسیار کمی است که می توانند بر سرنوشت سیاره تأثیر بگذارند و ما می توانیم آن ها را در یک جلسه گرد هم آوریم.
با این حال جالب توجه است که حتماً بسیاری از این مدیران اطلاعات کافی در زمینه وضعیت تغییر اقلیم و گرمایش دارند.
منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcgxt93.ak9nz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما