تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 65406
زیست آنلاین :توسعه یک شبکه اینترنتی با نام اینترنت آب که تمامی شرکت های داده پردازی آب کره زمین را بر عهده دارند می تواند به پیداکردن راهکارهای بهتر در مدیریت آب کمک شایانی کند.
اینترنت آب و راهکارهای بهتر در مدیریت آب
به گزارش زیست آنلاین ،اساساً بدن انسان به طور میانگین از ۷۳ درصد آب تشکیل ده است. میزان آب در ریه ها به ۸۳ درصد نیز می رسد و در استخوان ها نیز ۳۱ درصد آب وجود دارد. بنابراین، آب یک ماده بسیار منحصر به فرد است به گونه ای که به کل سیاره زمین حیات بخشیده است و نبود آن مرگ حتمی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین آب مهمترین منبع حیات موجودات و انسان است.
گرچه همه ما می دانیم که دسترسی به آب زلال، پاک و قابل آشامیدن امری ضروری است، با این حال در برخی مناطق مجبور به قبول استفاده از آب آلوده می کنیم که منجر به بیماری می شود.
در کنار این موضوع، اطلاعات معتبر موضوع دیگری جهت بررسی است. یکی از راه حل های بحران آب در جهان بهبود و به اشتراک گذاری تمامی علوم بدست آمده در زمینه مدیریت آب است. با توسعه سیستم اینترنت آب، اطلاعات منابع آبی می تواند برای تمامی مردم و سازمان های جهان قابل دسترس باشد. بنابراین، چه اتفاقی می افتد اگر تمامی سازمان های ذیربط در سطح منطقه، استان و کشور و حتی جهان اطلاعات جامع خود را در یک محل بارگذاری و قابل دسترس کنند؟
با این حال، امروزه تلاش های انجام شده برای جمع آوری داده ها در سطح ملی- منطقه ای تنها روی بخشی از چرخه آب و یا حتی منطقه جغرافیایی متمرکز شده است و در نتیجه تمام سیستم چرخش آب را در نظر نمی گیرد. بنابراین، یکی از مشکل های مربوط به مدیریت آب هماهنگی ناکافی بین مجموعه اطلاعات های مختلف است. دوران اطلاعات می تواند با توسعه اینترنت آب انقلاب بزرگی در زمینه مدیریت آب ایجاد کند.
با توسعه سیستم اینترنت آب تمامی سازمان ها در سطح کشور و حتی جهان می توانند به تمامی اطلاعات منابع آبی جهان، نحوه مدیریت آن ها، روش های مدیریت ایدآل منطقه ای با توجه به اقلیم و شرایط موجود دسترسی داشته و جهت مدیریت بهینه آب سازگارترین روش را برای شرایط موجود اتخاذ کنند.
منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcaiyni.49nmw15kk4.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما