تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 65431
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن اشاره به تعامل خوبی که بین شهرداری و مجموعه محیط زیست برقرار شده است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید نظارت دقیقی بر کیفیت‌ خودرو، سوخت آن‌ها و معاینه فنی داشته باشد.
نظارت دقیق سازمان محیط زیست بر کیفیت خودرو و سوخت‌ آن‌ها
به گزارش زیست آنلاین، صدرالدین علیپور با اشاره به اینکه شرایط کنونی دولت و شهرداری به گونه‌ای است که راه تعامل برای حل مشکلات زیست محیطی شهر فراهم شده است، اظهار کرد: ما این مسئله را یک فرصت می‌دانیم و امیدواریم که با ارتباط موثر شهرداری و دولت به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست بتوانیم مشکلات زیست محیطی تهران از جمله آلودگی هوای شهر را حل کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله آلودگی هوا مسئله‌ای است که دستگاه‌های مختلفی با آن درگیر هستند، تصریح کرد: اگر تعامل در سطح ملی و در سطح دولت و شهرداری برقرار شود وضعیت زیستی بهتری در شهر خواهیم داشت.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در تمام دنیا راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا گسترش حمل و نقل عمومی است و دولت می‌تواند برای حمایت از پروژه‌های توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو نقش ویژه‌ای داشته باشد.

علیپور ضمن تاکید بر اینکه بهبود کیفیت خودرو و سوخت آن نقش ویژه‌ای در کاهش آلودگی هوا دارد، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک سازمان نظارتی می‌تواند نظارت‌های دقیق بر کیفیت سوخت خودروها و استاندارد آنها و همچنین معاینه فنی خودرو داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان با اشاره به اینکه از لحاظ برنامه زیست محیطی و داشتن برنامه در زمینه آلودگی هوا عقب نیستیم، اظهار کرد: مشکل ما در زمینه اجرا و هماهنگی بین بخش‌های مختلف است که من امیدوارم با تعامل بین شهرداری و دولت برنامه‌ها به اجرا در بیایند.

 

 

https://zistonline.com/vdciz5aq.t1awp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما