تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : 65482
زیست آنلاین :دولت ها میزان انتشار متان در اتمسفر را به طور قابل توجهی کمتر از مقدار واقعی برآورد کرده اند و باید جهت نیل به اهداف معاهده پاریس به سرعت استفاده از گاز طبیعی را کاهش دهند.
انتشار گاز طبیعی بودجه کربن کنونی اروپا را مختل می کند
به گزارش زیست آنلاین ،بر اساس نتایج یک پژوهش ادامه انتشار گاز متان در اتمسفر منجر می شود تا کمتر از ده سال دمای کره زمین ۶/۰ درجه سانتیگراد گرمتر شود. این اتفاق به همراه استفاده از سایر سوخت ها فسیلی می تواند تلاش های اروپا برای کنترل گاز های گلخانه ای را بی نتیجه بگذارد.
بر اساس نتایج این گزارش، اروپا باید تا سال ۲۰۳۵ مصرف سوخت های فسیلی خود از جمله گاز طبیعی را متوقف کند و سالانه ۱۲ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای خود بکاهد که البته بسیار بیشتر از چیزی است که هم اکنون برای آن تلاش می کند.
کشورهای اروپایی از جمله انگلستان به دلیل اینکه گاز طبیعی می تواند جایگزینی برای تولید برق توسط سلول های خورشیدی و توربین های بادی در روزهای ابری و ساکن باشد و همچنین میزان دی اکسید کربن کمتری نسبت به ذغالسنگ تولید می کند، این منبع را بعنوان یک منبع مهم تولید برق تلقی می کنند. اما گزارش جدید حاکی از آن بود که با در نظر گرفتن انتشار دی اکسید کربن و متان به طور همزمان، گاز، نفت و ذغالسنگ همه در یک گروه قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش پژوهشی با در نظر گرفتن انتشار متان و دی اکسید کربن به طور همزمان باید در یک طرح فوریتی استفاده از گاز طبیعی و سایر سوخت های فسیلی در سراسر اروپا متوقف شود. بر اساس گزارشی که در هفته گذشته منتشر شد، در سال ۲۰۱۶ صنعت گاز در اروپا بیش از ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از لابی گران توانسته اند صنعت گاز را بعنوان جایگزینی پاک تر از سوخت فسیلی نشان داده و در این صنعت شروع به کار کنند.
گاز متان منتشر شده در اتمسفر حاصل از فعالیت های نیرو گاه ها، پالایشگاه ها و استخراج آن بیش از ۳۰ برابر قوی تر از دی اکسید کربن در پدیده گلخانه ای نقش دارد و می تواند به سادگی در کوتاه مدت گرمایش را به سمتی ببرد که معکوس کردن آن غیر ممکن شود. این گاز به طور طبیعی توسط میکروارگانیسم های آبی، در صنعت کشاورزی و یخ های دائمی که هم اکنون در حال ذوب شدن هستند وجود دارد. بنابراین جدا از سوخت های فسیلی، کره زمین منابع تولید متان متعددی دارد که اندازه گیری آن ها بسیار سخت است.
گرچه اندازه گیری منشأ متان در اتمسفر کار بسیار مشکلی است، اما تحقیقات نشان داده است که در حدود ۴۸ تا ۶۵ درصد از متان وارد شده به اتمسفر تنها در نتیجه استفاده از سوخت های فسیلی است. استخراج و استفاده گاز طبیعی مقادیر قابل توجهی از دی اکسید کربن و متان را وارد اتمسفر می کند که هر کدام به طریقی گرمایش زمین را تسریع می کنند./ منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcewe8p.jh8nvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما