تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 65504
سازمان غذا و داروی آمریکا

خواص ضد سرطانی شاهدانه دروغی بیش نیست

زیست آنلاین :هفته پیش سازمان غذا و داروی آمریکا به شرکت هایی که محصولات شاهدانه را بعنوان داروهای ضد سرطان به مردم می فروشند، جهت پایان دادن به این دروغ ها در بازاریابی محصولات خود اخطاریه داد.
 خواص ضد سرطانی شاهدانه دروغی بیش نیست
به گزارش زیست آنلاین ،در هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در اعلامیه ای صریح اظهار داشت که فروش محصولات وابسته به شاهدانه جهت درمان بیماری ها که هنوز از نظر علمی اثبات نشده است، نه تنها زیر پا گذاشتن قوانین این سازمان محسوب می شود، بلکه ممکن است به دلیل عدم وجود شواهد مبنی بر سالم بودن و مؤثر بودن به بیماران آسیب برساند.
وجود چنین داروهای گول زننده در بازار منجر می شود تا بیماران به داروهای واقعی دسترسی نداشته و در معرض خطر بیماری های حاد و کشنده قرار گیرند.
سازمان FDA در هفته گذشته به چهار شرکت بزرگ تولید دارو اعلامیه ای مبنی بر توقف فروش محصولات مربوط به شاهدانه بعنوان داروی ضد سرطان، ارسال کرد. این سازمان همیشه به طور مرتب این اعلامیه ها را صادر می کند زیرا یکی از وظایف سازمان جلوگیری از به دام افتادن بیماران با داروهای دروغین و غیر مؤثر است.
اما در بین داروهایی که در یک داروخانه یافت می شود، داروهای وابسته به شاهدانه بسیار جالب توجه تر و پیچیده تر هستند. محققینی که روی این گیاه، که در طول قرن گذشته گیاهی غیر قانونی بود، تحقیق می کردند به موانع بسیار زیادی جهت تعیین ماده مؤثره این گیاه بر خوردند.
با نگاهی عمیق به تاریخچه تحقیقات در زمینه نتایج مربوط به این گیاه متوجه خواهیم شد که به دلیل مسائل قانونی مربوط به این گونه تمامی آزمایشات انجام شده تنها در سطح آزمایشگاهی بوده است و هیچ آزمایشی روی بیماران انسانی جهت پژوهش انجام نگرفته است.
در مجموع باید گفت که هیچ پژوهش موثقی روی تأثیر ضد سرطانی این دارو انجام نگرفته است و با اینکه تحقیقات زیادی وجود دارد، اما این تحقیقات مجوز فعالیت آزاد را نداشته اند. علاوه بر این، فعالیت های حمایتی از محصولات شاهدانه نشان می دهد که فروشندگان این مواد که در حاشیه صنعت دارو سازی قرار دارند، آنچنان که باید قابل اعتماد نیستند.
این مبحث بسیار پیچیده است، اما جدا از اینکه ما چه چیزهایی شنیده ایم، سازمان FDA همیشه به شرکت ها اعلام می کند که از فروش محصولاتی با عنوان داروی معجزه آسا خودداری کنند./منبع: modernfarmer

 

https://zistonline.com/vdcjxiem.uqeiyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما