تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 65507
زیست آنلاین :سه شرکت تویوتا، فولکس و ولو اخیراً برنامه های بزرگ خود را در زمینه خودروهای برقی ارائه کرده اند. اما عضویت آن ها در اتحادیه خودروسازانی که به شدیداً دنبال تغییر استانداردها به نفع سوخت فسیلی هستند در پشت پرده است.
تویوتا، فولکس و ولو به عقب برمیگردند
به گزارش زیست آنلاین ،شرکت های فولکس، تویوتا و ولو در بیانیه های بزرگی، برنامه های خود برای تولید خودروهای الکتریکی جهت نیل به اهداف تغییر اقلیم را افشا کرده اند. خب این خبر بسیار خوبی است، اما قبل از آنکه این شرکت ها را بعنوان محافظان اقلیم لقب دهیم باید نگاهی طولانی و سخت به مصارف این درآمدها در لابی های آمریکایی بیاندازیم.
هر سه شرکت مذکور در حال حاضر در اتحادیه خودروسازان عضو هستند که این اتحادیه به شدت پیگیر است تا استانداردهای عملکرد سوخت را به نفع سوخت های فسیلی تغییر دهد. در ماه فوریه امسال، این اتحادیه طی نامه ای به سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا از این سازمان خواست تا دوره زمانی اهداف مبارزه با اقلیم را ۳ سال به تعویق انداخته و از سال ۲۰۲۲ به ۲۰۲۵ افزایش دهد.
اگر این سه شرکت واقعاً به دنبال تولید خودروهای پاک هستند، چرا به طور همزمان با تلاش های انجام شده جهت تولید خودروهای پاک نیز مبارزه می کنند؟  آنها به دنبال این هستند که هنوز از خودروهای دیزلی خود کمال سود را ببرند در حالی که این خودروها برای سلامت انسان و اقلیم مضر است. این طرح برای مشتریان این شرکت ها هم حتی مشکل آفرین است. زیرا در صورتی که خودروها استاندارد کلازم را نداشته باشند مشتریان باید سالانه مبلغ قابل توجهی را بعنوان مالیات بر آلودگی بپردازند./منبع: cleantechnica

 

https://zistonline.com/vdccmpqe.2bqpx8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما