تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۴۵
کد مطلب : 65570
برمبنای آماری که در نشست آماده سازی هشتمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی -کارتاهنا-، منتشر شده است ۱۵ میلیون کشاورز در ۱۹ کشور در حال توسعه محصولات تراریخته تولید می کنند.
۱۵ میلیون کشاورز محصول تراریخته تولید می کنند
به گزارش زیست آنلاین،  رندی هوته در حاشیه نشست آمادگی اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی (کارتاهنا) در مالزی گفت: امروز نیاز به غذا و امنیت غذایی بیش از هر زمان دیگری در کشورهای درحال توسعه قابل لمس است و برای مدیریت این چالش ها، لازم است از همه ابزارهای فناورانه موجود از جمله تراریخته بهره مند شویم.

رئیس دفتر سرویس یین‌المللی دستیابی و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی در شرق آسیا، ادامه داد: چالش‌های امنیت غذایی و سابقه پذیرش محصولات تراریخته به ویژه در کشور های در حال توسعه نیاز کشورها به استفاده از این فناوری و توسعه آن برای تولید محصولات تراریخته جدید را تایید می کند.

وی گفت: درحال حاضر بیش از ۱۵ میلیون کشاورز تنها در ۱۹ کشور در حال توسعه، از مزایای استفاده از فناوری مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته منتفع شده اند.

دکتر هوته بر اهمیت نقش دولت ها به عنوان سیاستگذاران اصلی در توسعه هر فناوری نوینی تاکید کرد و افزود: دولت ها می توانند با حمایت بی طرفانه از بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه فناوری مهندسی ژنتیک و پذیرش آن توسط خرده کشاورزان غالبا فقیر داشته باشند.

به گزارش مهر، هشتمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا سال آینده در کشور مصر برگزار خواهد شد. به همین دلیل نشستی تخصصی با هدف آماده سازی کشورها برای شرکت در این اجلاس دو روز گذشته و با حضور نمایندگانی از اروپا، آسیا و آفریقا در کوالالامپور مالزی برگزار شد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdccxpqe.2bqpm8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما