تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 65618
زیست آنلاین :بزرگترین شرکت بیمه عمر کشور استرالیا به دلیل آثار منفی سوخت های فسیلی بر تغییر اقلیم، میلیون ها دلار از سرمایه گذاری در صنایع سوخت فسیلی را لغو کرد.
مدی بانک میلیون ها دلار از سرمایه گذاری در صنایع سوخت فسیلی را لغو کرد
به گزارش زیست آنلاین ،الیزابت الکساندر، رئیس هیئت مدیره شرکت مدی بانک در بیانیه ای به سازمان معاملات و بورس این این کشور اعلام کرد که این کمپانی به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های کم کربن است تا سلامت مشتریان خود را به نوعی بهتر تضمین کند. وی افزود:" ما می دانیم که سلامت محیط زیست نقش مهمی در سلامت انسان دارد. ما علم تغییر اقلیم را تأیید می کنیم و از آنجایی که شرکت بیمه ای ما به دنبال سلامت بهتر شهروندان است از سرمایه گذاری در پروژه های سوخت فسیلی خود داری خواهیم کرد."
این شرکت در ۱۲ ماه آینده به طور کامل پورتفوی مالی بین المللی خود را به سمت کاهش انتشار کربن حرکت خواهد داد. مدی بانک بزرگترین شرکت بیمه در کشور استرالیا با ۸/۳ میلیون عضو و درآمد سالانه ۶ میلیارد دلار است. سلب سرمایه گذاری توسط این شرکت نیز پیروانی داشت که از جمله آن می توان به شرکت HCF و NIB اشاره کرد.
بیانیه سلب سرمایه گذاری توسط این شرکت به دنبال بیانیه های سازمان سلامت کشور استرالیا مبنی بر تأثیر تغییر اقلیم بر سلامت مردم و همچنین گزارش سازمان سلامت جهانی مبنی بر نرخ مرگ و میر اعلام شد. بر اساس گزارش سازمان سلامت جهانی، تغییر اقلیم در سال های ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ سالانه منجر به مرگ ۲۵۰ هزار نفر در سراسر جهان خواهد شد که در نتیجه مشکلاتی چون مالاریا، سوء تغذیه، اسهال و گرما زدگی خواهد بود.
در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری در زمینه تنباکو را به طور قابل توجهی کاهش داده است و به دنبال آن است تا در سال های آتی میزان سرمایه گذاری را باز هم کاهش دهد. طبق اظهارات، این شرکت برنامه دارد تا طرح های خود را تا پایان سال ۲۰۱۸ به سمت طرح های بدون انتشار کربن حرکت دهد./ theguardian
 

https://zistonline.com/vdcfcvdv.w6dtyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما