تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 65621
زیست آنلاین :شهر شنزن چن تا پایان سال ۲۰۱۷ تمامی اتوبوس های شبکه حمل و نقل عمومی شهری را برقی خواهد کرد.
شبکه اتوبوس رانی کاملا برقی شهر شنزن چین
به گزارش زیست آنلاین ،کمتر کسی از آلودگی بی حد و مرز شهر های چین بی اطلاع است. در نتیجه اتوبوس های برقی در کشور چین به سرعت پس از تولید به فروش می رسند. شهر شنزن بعنوان یک شهر پاک به دنبال آن است تا تممی سیستم حمل و نقل عمومی خود، از جمله اتوبوس رانی را تا پایان سال ۲۰۱۷ به طور کامل به شبکه برق متصل کند.
این مساله کاملاً اثبات شده است که با تغییر سیستم حمل و نقل عمومی شهر به سیستم کاملا الکتریکی، آلاینده های تنفسی شهر به طور قابل توجهی کاهش می یابد. شهر شنزن در نهایت به این نتیجه رسیده است که زندگی انسان بیشتر از سود شرکت های نفتی خارجی ارزش دارد.
البته باید ذکر کرد که شهر شنزن در مسیر تغییر قرار دارد و هم اکنون نزدیک به ۱۴ هزار اتوبوس الکتریکی در این شهر در حال حرکت هستند و تنها چند صد دستگاه دیزلی تا جایگزینی کامل سیستم حمل و نقل عمومی این شهر باقیست. این چندصد اتوبوس تا انتهای سال ۲۰۱۷ به طور کامل جایگزین خواهند شد.
شرکت BYD مسئول تأمین ۸۰ درصد از اتوبوس های برقی این شهر است. این شرکت بزرگترین شرکت صنعت خودرو سازی الکتریکی در چین محسوب می شود و اتوبوس الکتریکی آن به تمامی نقاط جهان معرفی شده است. این شرکت اولین آزمایش اتوبوس الکتریکی در این شهر بزرگ (با ۱۲ میلیون نفر جمعیت) را در سال ۲۰۱۱ شروع کرد و بر اساس برنامه در طی ۶ سال باید تمامی اتوبوس های دیزلی از چرخه خارج می شدند. در حال حاضر صنعت باتری سازی این شرکت به حدی بزرگ شده است تا جوابگوی این تعداد اتوبوس در شهر باشد.
مهمترین مساله ای که به شرکت BYD و شهر شنزن در جهت برقی شدن کمک کرد سیاست گذاری مدیران و مسئولان شهری این شهر بود. تنها با برنامه ریزی و سیاست گذاری مدیران شهری است که می توان یک شهر آلوده را به شهری کاملاً پاک و بدون آلودگی از سوخت های فسیلی تبدیل کرد./ منبع: cleantechnica

 

https://zistonline.com/vdcjvmem.uqei8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما