تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 65650
زیست آنلاین : یک رستوران واقع در تورنتو کانادا با همکاری با شرکت تولید کنند تجهیزات کشاورزی داخل ساختمانی ۶۸ کیلوگرم کلم در هفته در یک کانتینر تولید می کنند.
پرورش کلم در کانتینر
به گزارش زیست آنلاین ؛در یکی از کانتینرهای پارک شده در پارکینگ پشتی یک رستوران کانادایی مجهز به نورهای ال ای دی و سیستم های هیدروپونیک عمودی است که می تواند نزدیک به ۶۸ کیلوگرم کلم در هفته تولید کند. این کلم ها پس از برداشت تنها به آن سوی کوچه به آشپزخانه رستوران منتقل شده و تبدیل به غذایی خوشمزه می شود.این رستوران می تواند تضمین کند که نه تنها کلمی که مردم در آن رستوران میل می کنند به صورت محلی پرورش داده شده است، بلکه تنها نیم ساعت از چیدن آن گذشته است.
در طی چهار سال گذشته شرکت برامپتون سیستم پرورش اتاقکی را ابداع کرده است که تنها در کانتینرهای ۱۲ متری قابل اجرا است. این کانتینر از استیل کامپوزیتی ساخته شده است که به گفته شرکت می تواند در هر اقلیمی محصولات کشاورزی را تولید کند.
البته این کانتینرها آنچنان هم ارزان نیست و هر کانتینر قیمتی بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار دارد. سیستم های زراعی مودولار از امروز در جهان در حال توسعه هستند و در بخش هایی از آمریکا همچون کالگاری و سدبری استفاده می شوند. اما این نمونه در شهر تورنتو اولین سیستم محسوب می شود.
یکی از استادان دانشگاه گلف، پروفسور کارن لندمن، اظهار داشته است که چنین سیستم هایی می توانند نقش بسیار پر رنگی در کشاورزی شهری ایفا کنند. مسلم است که برای چنین سیستم های کشاورزی در شهر فضاهای زیادی وجود دارد. مدیر این رستوران نیز افزود:" با گذشت زمان و ایجاد بحران های زیست محیطی، استفاده از چنین سیستم هایی جهت تولید غذا در شهر ها امری ضروری به نظر می رسد. با توسعه شهرنشینی، شهر ها به زمین های مجاور توسعه یافته و زمین های کشاورزی را به زیر بنای ساختمان ها تبدیل می کنند. در نتیجه متکی بودن به زمین های کشاورزی نمی تواند پاسخ گوی نیاز کلان شهر ها باشد و چنین سیستم هایی می تواند ما را به اهداف تأمین غذای شهری برساند."
این رستوران قصد دارد در آینده ای نزدیک تمامی مواد غذایی اولیه مورد نیاز خود را از زراعت محلی و همچنین سیستم های بسته هیدروپونیک تأمین کند.
شرکت تولید کننده این سیستم ها قصد دارد در آینده روش های آموزشی در استفاده از این سیستم ها را نیز در اختیار عموم قرار دهد. همچنین این شرکت به دنبال آن است تا دانش آموزان را جهت نشان دادن تکنولوژی تولید در فضای بسته به شرکت دعوت کند./منبع: thestar

https://zistonline.com/vdcbg0b0.rhbsspiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما