تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 65681
زیست آنلاین :با ایجاد طرح های کشاورزی شهری پیشرفته، مشاهده دیوارها و سقف های سبز امری عادی در سنگاپور می شود.
طرح های پیشرفته کشاورزی شهری در سنگاپور
به گزارش زیست آنلاین ،طرح طراحی فضاهای شهری و ارتفاعات ساختمانی (LUSH) که هدف آن جایگزینی فضای سبزی است که بواسطه احداث ساختمان از دست می رود، در سنگاپور در حال تصویب است. به گفته آقای لی، معاون وزیر توسعه ملی سنگاپور این طرح ها جهت افزایش سرانه فضای سبز کشور به اجرا درآمده است.
این طرح که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، از معیارهایی استفاده می کند تا توسعه دهندگان شهری و ساختمان سازان را تشویق به سبزتر کردن ساختمان ها کند. سازندگانی که از این طرح استفاده کنند می توانند در طبقه همکف ساختمان و حیاط فضای خالی در اختیار داشته باشند که اجباری برای سبز کردن آن وجود ندارد. بنابراین هر ساختمانی که دیواره ها و سقف سبز داشته باشد طبق این طرح می تواند حیاط های بدون فضای سبز جهت برگزاری مراسم ها و گردهمایی ها را احداث کند.
این طرح منجر به ایجاد انگیزه خوبی در سبزتر کردن شهر می شود و توسعه کشاورزی و باغداری شهری روی سقف ها و دیوارها را افزایش داده و در نتیجه فضای ساختمان را معتدل تر ساخته و مناظر زیبایی در شهر ایجاد می کند.
برنامه پیشرفته LUSH مردم بیشتری را برای توسعه باغ ها و کشاورزی شهری در نزدیک محل زندگی و دفتر کار ترقیب می کند تا بهترین استفاده از فضاهای خالی، بخصوص پشت بام ساختمان ها داشته باشند. یکی از شرکت های ساختمانی سنگاپور نیز اظهار داشته است که طرح های ساختمان سبز منجر می شود مردم بیشتر راقب به خرید واحد های مسکونی شوند و همچنین در ساختمان های تجاری، مردم بیشتر واحد های تجاری سبز را اجاره می کنند. بنابراین سبز کردن ساختمان ها منجر به فروش سریعتر و در نتیجه بازگشت سرمایه زودتر می شود.
در کنار این طرح، طرح تراکم و سرانه فضای سبز نیز توسط وزارت توسعه ارائه شده است. بر اساس این طرح استاندارد اندازه و تراکم فضای سبز شهری مشخص می شود. بر اساس این طرح، هدف نهایی سبز کردن ۲۰۰ هکتار از سقف ساختمان ها در سنگاپور است که تا کنون ۱۰۰ هکتار آن به انجام رسیده است.
این بام های سبز یکی از مهمترین ارکان در حفظ تنوع زیستی نیز محسوب می شود. بر اساس پژوهش های انجام شده در شهر سنگاپور، ۳۰ بام سبز پس از ۲۰ ماه ۲۴ گونه کمیاب و نایاب پرنده و پروانه را به خود جذب کرده اند. بام سبز بیمارستان خو تک پوتا بیشترین تنوع را داشته که در آن ۶۱ گونه پرنده و ۳۷ گونه پروانه زندگی می کنند./منبع: channelnewsasia

https://zistonline.com/vdcfyvdv.w6dtcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما