تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : 65745
زیست آنلاین ،نزدیک به ۲۰ کشور در گفتگوی اقلیم سازمان ملل اعلام کردند که تا قبل از سال ۲۰۳۰ تمامی نیروگاه های ذغال سنگی خود را از شبکه خارج خواهند کرد.
تعهد کشورها به پایان استفاده از ذغالسنگ
به گزارش زیست آنلاین،در آخرین گردهمایی کشورها در گفتگوی تغییر اقلیم در شهر بون ۲۰ کشور پیمان "تولید انرژی بدون ذغالسنگ" را تشکیل داده اند. این ۲۰ کشور شامل انگلستان، کانادا، آنگولا، بلژیک، کاستاریکا، دانمارک، فنلاند، فیجی، فرانسه، ایتالیا، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، هلند، نیوزیلند، پرتغال و سوئیس می شوند. ایالت واشنگتن نیز این معاهده را امضا کرده است.
کشورهای عضو این پیمان اظهار کرده اند که به دنبال آن هستند تا اعضای این پیمان را در گردهمایی بعدی در لهستان به ۵۰ کشور افزایش دهند. با این حال نبودن اسم برخی از کشورهای بزرگ جهان همچون چین، آمریکا، هند، آلمان و روسیه در این لیست کاملاً به چشم می آید. در حال حاضر نیروگاه های ذغالسنگی نزدیک به ۴۰ درصد از برق جهان را تولید می کنند.
تعهد خارج از قانون کشورهایی چون انگلستان و کانادا به این معاهده نیازمند آن است تا کشورها نیروگاه های ذغالسنگی خود را در آینده اس نزدیک غیر فعال کنند. این پیمان اعلام می کند که کشورهایی که در حال گذار به اقتصاد بدون کربن هستند، هم اکنون نیز آثار مثبت کاهش انتشار کربن را حس می کنند./منبع: منبع: e۳۶۰.yale.edu

 

https://zistonline.com/vdcgnu93.ak9nt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما