تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : 65746
زیست آنلاین ،پاپ فرانسیس اعظم در نامه ای به برخی از وزرای شرکت کننده در همایش تغییر اقلیم در بون، به آن ها گوشزد کرد که عدم توجه به تغییر اقلیم و نفی آشکار روند تغییر اقلیم "رفتاری نابخردانه" است.
عدم توجه به تغییر اقلیم "رفتاری نابخردانه" است
به گزارش زیست آنلاین ،رفتار نابخردانه برخی از کشورها در نفی تغییر اقلیم منجر شده است تا تحقیقات علمی که می تواند به محدود شدن تغییر اقلیم ناشی از فعالیت های بشر بیانجامد لطمه وارد کرده و در نتیجه حفاظت از آینده این سیاره را به خطر اندازد. پاپ در این زمینه افزود:" ما باید کاملاً متوجه باشیم که چهار رفتار نابخردانه که هیچ کمکی به تحقیقات علمی درست در زمینه حفظ سلامت و ساختن آینده این سیاره نمی کند را از خود نشان ندهیم. این چهار رفتار شامل نفی کردن، بی تفاوت بودن، کناره گیری و اعتماد به راه حل های ناکافی است."
اشاره به راه حل های ناکافی بحث جالبی را پیش می آورد. زیرا اگر در حقیقت بخواهیم تغییر اقلیم ناشی از فعالیت ها انسان را به طور قابل توجه کاهش دهیم باید تمامی سیستم های کشاورزی، صنعتی و حمل و نقل جهان کاملاً متحول شود. بنابراین تنها تبدیل اتومبیل های دیزلی به برقی و تولید برق از منابع تجدید پذیر بر خلاف عقیده برخی، راه حل های کافی در این زمینه نیستند. پاپ فرانسیس تغییر اقلیم را بدترین پدیده ای که بشر تا کنون با آن روبرو شده است نامید.
پاپ فرانسیس معاهده پاریس را بعنوان یک راه حل مناسب در زمینه تغییر اقلیم بر شمرد که کشور آمریکا در حال ترک آن است. وی افزود:" آمریکا تنها کشور از بین ۱۹۵ کشور جهان است که از این معاهده عقب نشینی کرده است. این معاهده تنها با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جلوگیری از افزایش دمای کره زمین تشکیل شده است." ترامپ به سرعت پس از دیدار خود با پاپ اعظم کناره گیری خود از معاهده پاریس را اعلام کرد که به گفتی یکی از اعضای رسمی واتیکان، این عمل وی همانند "سیلی به صورت" پاپ در واتیکان بود.
سوریه آخرین کشوری بود که این معاهده را امضا کرد و آمریکا نیز تنها کشوری است که تصمیم به ترک آن دارد. پاپ فرانسیس در یکی از سخنرانی های خود در چند ماه گذشته اعلام کرد که طوفان های مخربی که آمریکا و منطقه کارائیب را اخیراً مورد هدف قرار داده است علامتی است از سقوط بشریت در صورت جدی نگرفتن اخطارهای تغییر اقلیم./منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdch-qn-.23nmkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما