تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 65764
زیست آنلاین ،در نروژ از هر ۱۰ خودروی عبوری در خیابان ها ۹ خودرو برقی و یا هیبریدی هستند. این نتیجه تنها به دلیل توجه بالای مردم این کشور به محیط زیست است.
90 درصد از خودروها در نروژ برقی هستند
به گزارش زیست آنلاین  ،از نظر نسبی کشور نروژ فاصله زیادی با کشورهای پیشرو در صنعت خودروی الکتریکی محسوب می شود. اما از هر ۱۰ خودرویی که در خیابان های این کشور است ۹ خودرو برقی هستند (چه به صورت کاملاً برقی، هیبریدی جدید و هیبریدی قدیم). در حال حاضر نیز نزدیک به ۵۰ درصد از خودروهای داخل بازار این کشور هیبریدی شده اند.
این موفقیت کشور در برقی کردن خودروها به دلیل منافع مالی نیست، بلکه به دلیل پشتیبانی قوی از محیط زیست و همچنین آگاهی و فرهنگ بالای مردم است. تنوع در نیازمندیهای شهروندی باعث شده است تا مدل های مختلفی از خودروهای برقی به این کشور وارد شود که مدل اس تسلا یکی از آنهاست.
سیاست های مدیریت شهری نیز یکی از نکات جالب در توسعه استفاده از خودروهای برقی به شمار می رود. در کشور نروژ خودورهای برقی می توانند از مسیر های ویژه اتوبوس حرکت کنند، پارک این خودروها مجانی است و هزینه ای در قبال آن دریافت نمی شود. همچنین عوارض جاده نیز برای این خودوروها در این کشور منظور نمی شود.
علاوه بر خدماتی که به طور رایگان در اختیار خودروهای الکتریکی قرار می گیرد، مالیات خودروهای دیزلی و گازی نیز در این کشور به طور قابل توجهی بالاست که منجر به توجه مردم به خودروهای برقی می شود. در این کشور زیرساخت های شارژ خودرو نیز بسیار حیاتی است. زیرا همین عامل به تنهایی می تواند منجر به رکود بازار خودروهای برقی شود. با این حال این کشور در مقایسه با سایر کشورها تعداد جایگاه شارژ کمتری نسبت به تعداد خودروهای در حال تردد دارد.
در کنار این مسائل، سیاستگذاران این سیستم حمل و نقل جهت پشتیبانی خودروها و کاهش آثار منفی کمبود جایگاه شارژ، بیشتر روی شارژ خوردوها در گاراژ، شارژ رزرو و جایگاه های شارژ سریع در خارج از شهر ها تکیه کرده اند. ممنوعیت کوتاه مدت استفاده از خودروهای دیزلی در شهر اوسلو که ناشی از شدت آلودگی هوا بود، منجر شد تا بسیاری از ساکنین این شهر روی به استفاده از خودروهای برقی بیاورند. بنابراین با این روند استقبال مردم کشور نروژ، این کشور در آینده ای نزدیک به کشوری کاملاً برقی تبدیل خواهد شد./منبع: cleantechnica
 

https://zistonline.com/vdchkqn-.23nm-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما