تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 65766
زیست آنلاین :پارچه های برقی طراحی شده برای چادرها و سایبان ها مجهز به سلول های خورشیدی هستند که هر متر مربع از آن ها ۱۲۰ وات برق تولید می کند.
پارچه الکتریکی
به گزارش زیست آنلاین ،شرکت نروژی تارپون سولارز با ایده ای نوین پارچه های منعطف مجهز به سلول های خورشیدی تولید کرده است که می توان از آن ها برای چادرهای صحرایی، آلاچیق ها و سایبان ها استفاده کرد. سلول های خورشیدی قرار گرفته روی سطح پارچه ها نیز توسط یک شرکت سوئدی تولد شده است. این سلول های خورشیدی نیز منعطف بوده به گونه ای که توسط شرکت در بافت پارچه قرار گرفته است. این پارچه می تواند در مناطقی که امکان استقرار صفحات خورشیدی وجود ندارد نیز مستقر شود. سلول های خورشیدی این شرکت برنده جایزه تکنولوژی MTI شده است که در پوشش های خورشیدی CIGS آلیاژی از فلزات مس، ایندیوم، گالیوم و سلنیوم است و هیچ کادمیومی در آن به کار نرفته است. کادمیوم فلزی بسیار سمی است که طبق گفته این شرکت در پوشش های خورشیدی CIGS زیاد بکار می رود. از جمله مزیت های سلول های CIGS می توان به بازدهی بالا، وزن کم، ماندگاری بالا و انعطاف آن اشاره کرد.
این سلول های خورشیدی ۱۲۰ وات در هر متر مربع برق تولید می کنند. طبق اظهارات این شرکت، پارچه های خورشیدی بر اساس کارکرد آن بافت ها و خصوصیات متفاوتی دارند. بنابراین نوع الیاف و مقدار الیاف مورد استفاده در آن ها بسیار متغیر است. علاوه بر چادر، سایه بان، از نوع ویژه ای از پارچه لامینه شده این شرکت نیز می توان در بادبان قایق ها استفاده کرد. سلول های خورشیدی بکار رفته در این پارچه ها در هنگام نساجی پارچه در بافت آن قرار داده می شود و به طور کامل در بافت پارچه قرار دارد. وزن پارچه تولید شده نهایی بسیار سبک بوده و با مواد PVC برابری می کند. اما انعطاف و دوام بسیار قابل توجهی دارد./منبع:    inhabitat





 

https://zistonline.com/vdcjmaem.uqeimzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما