تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 65777
نخستین بازی رایانه‌ای در حوزه زیست‌فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید و روانه بازار شد.
نخستین بازی رایانه‌ای ایرانی در حوزه زیست‌فناوری تولید شد
به گزارش زیست آنلاین، امروزه استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی و بازی های رایانه ای رو به فزونی است. از طرفی آموزش مفاهیم علمی در قالب بازی نه تنها موجب پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان با مطالب آموزنده خواهد بود بلکه یادگیری این مفاهیم را نیز بسیار ساده‌تر و قابل فهم‌تر خواهد کرد. 
از این رو برنامه‌ریزی برای تولید و جریان سازی بازی های رایانه ای مرتبط با علوم زیستی، توسط گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد صورت گرفت. 
بدین منظور در وهله اول بازی های مشابه خارجی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و پس از آن، برای ایجاد جریان در داخل کشور، از شرکت‌های بازی‌ساز دعوت شد تا زیرساخت‌ها و بازیگران موجود حوزه تولید نرم‌افزار و بازی داخلی؛ شناسایی کنند تا مدل ارائه شده بیشترین تطبیق را با شرایط کشور داشته باشد. 
سرانجام اولین بازی مرتبط با علوم زیستی پس از برگزاری چندین جلسه و نشست در ستاد توسعه زیست فناوری تولید و روانه بازار شد.
داستان این بازی در زمان آینده اتفاق می افتد، زمانی که مخازن و منابع به حداقل رسیده اما انسان به تکنولوژی قدرتمندی دست یافته است. در واقع تنها یک نفر در کره زمین باقی مانده است و تمامی امکانات و دستاوردهای بشری به مقابله با انسان می پردازند.
شخصیت اصلی به دنبال گریز از این شرایط، در پی دستیابی به مکانی امن در زمین است. این شخصیت سعی دارد با حداقل امکاناتی که حفظ و به سفینه ی زنده اش منتقل کرده است، به حیات خود ادامه دهد. 
این دانشمند (زی) با استفاده از موجودات زنده برای خود امکاناتی فراهم آورده تا با ربات ها بجنگد. زی در این بازی با کمک زیست فناوری «از محصولات کشاورزی خود محافظت می کند»، «سوخت گیاهی تولید می کند»، «با جمع آوری آمینو اسید و ساخت پروئتین خود را قوی می کند» و «سفینه خود را با اصلاحات ژنتیکی از آسیب های دشمنان حفظ می کند».
این بازی که برای طیف سنی بالای ۷ سال طراحی شده از چهار بازی کوچکتر تشکیل شده است و سعی دارد از یک ژانر موفق برای جلب مخاطب استفاده کند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcbzzb0.rhbszpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما