تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۰
کد مطلب : 65806
ناسا به فناوری جدیدی دست یافته که با استفاده از آن می تواند آب شدن یخچال های طبیعی در اثر گرم شدن کره زمین را پیش بینی کند و از این طریق به احتمال وقوع سیل پی ببرد.
سیل ناشی از آب شدن یخچال ها پیش بینی می شود
به گزارش زیست آنلاین، وقوع سیل به علت آب شدن یخ های قطبی و برخی یخچال های بزرگ طبیعی در دهه های اخیر به یک نگرانی مهم مبدل شده، ولی دانشمندان تا به حال قادر به شناسایی آن دسته از این یخچال ها که بیش از سایرین در معرض آب شدن می باشند، نبوده اند.

ناسا از این پس می تواند این نوع یخچال های طبیعی را قبل از آب شدن شناسایی کند و بر همین مبنا پیش بینی کند کدام یک از شهرهای ساحلی در معرض سیل ناشی از چنین پدیده ای قرار می گیرند.

در قالب این روش از سیستم های بسیار پیچیده محاسباتی برای کنترل میزان ضخامت یخ ها و تغییرات حاصل شده در آنها استفاده می شود و نقشه های تهیه شده از تغییرات وضعیت یخ ها با هم مقایسه می شوند و در نهایت مشخص می شود که آب ناشی از ذوب شدن یخچال ها به کدام سو جریان می یابد و چه شهر یا شهرهایی را در معرض خطر قرار می دهد.

به گزارش مهر، امروزه بسیاری از شهرهای مهم و بزرگ جهان به علت روند گرمایش کره زمین و بالاآمدن سطح آب دریاها و اقیانوس ها در معرض خطر هستند که از جمله آنها می توان به نیویورک و اسلو پایتخت نروژ اشاره کرد.

 

https://zistonline.com/vdcepv8p.jh8n7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما