تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 65843
مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح گلخانه های کشور ۱۲ هزار و ۱۵۷ هکتار است گفت: سطح گلخانه های کشور ۳۸ درصد رشد داشته است.
رشد ۳۸ درصدی گلخانه های کشور
به گزارش زیست آنلاین، ولی الله بنی عامری در همایش بین‌المللی محصولات گلخانه، تولید و اشتغال پایدار با بیان اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد، گفت: از وجود ۱۵ اقلیم جهان ۱۰ اقلیم مهم آن در کشور ما وجود دارد.

وی ضرورت و اهمیت طرح توسعه گلخانه ها در کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کمبود شدید منابع آب، افت کیفیت منابع آب شیرین موجود، لزوم افزایش کارایی مصرف آب و ضرورت ارتقا راندمان مصرف آب از جمله اهمیت های طرح توسعه گلخانه ها در کشور هستند.

بنی عامری همچنین به مزایای توسعه گلخانه ها در کشور اشاره کرد و تأکید کرد: کاهش ضایعات، آزادشدن زمین های کشاورزی، امکان قطعی تولید محصولات صادر، اشتغال زایی و گردش مالی دائمی برای تولید کننده از جمله مزایای توسعه گلخانه ها در کشور هستند.

به گزارش مهر، مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال ۹۲ سطح گلخانه های کشور ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر سطح گلخانه های کشور ۱۲ هزار و ۱۵۷ هکتار است و نسبت به سال ۹۲، ۳۸ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه برنامه وزارت جهاد کشاورزی این است که تا افق ۱۴۰۴ سطح گلخانه های کشور را به بیش از ۴۸ هزار هکتار افزایش دهد و پیش بینی می شود در آن زمان میزان تولید سبزی و صیفی و محصولات گلخانه به ۲۱ میلیون تن افزایش پیدا کند.

 

 

https://zistonline.com/vdcfmcdv.w6dtjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما