تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 65864
ارتعاشات ناشی از دوچرخه‌سواری روی سطوح نیز در همین مواد خاص جذب می‌شود و می‌توان از یک سواری بدون دردسر با آن لذت برد.
دوچرخه‌ای که از بازیافت کاغذ و پلاستیک ساخته شده
به گزارش زیست آنلاین، محصولات سازگار با محیط زیست چنان محبوبیتی یافته‌اند که شرکت‌های بیشتری تمایل دارند به عنوان ادای سهم خود در حفظ سلامت زمین وسایلی در همین زمینه تولید کنند. بر این اساس، بتازگی دوچرخه‌ای عرضه شده که از پلاستیک و کاغذهای بازیافتی ساخته شده است.
یکی از موضوعات قابل توجه در حفظ محیط زیست و سلامت زمین، حجم بسیار زیاد مواد زائدی همچون پلاستیک و مانند آن است که در برابر بازگشت به چرخه طبیعت بشدت مقاومند و عاملی تهدیدگر برای اکنون و آینده به شمار می‌روند.
به گزارش سلامت آنلاین به نقل از اراند د ورلد، کارآفرینی به نام آلبرتو گونزالس، با همین نگاه اولین دوچرخه‌ای را عرضه کرده که تقریباً بخش‌های بسیاری از آن به طور کامل از بازیافت کاغذ و مواد پلاستیکی ساخته شده است.
این دوچرخه که Urban GC۱ نامیده شده، اگرچه از کاغذ پدید آمده اما اشتباه است اگر فکر کنید که در باران و رطوبت از بین خواهد رفت؛ زیرا علاوه بر مزیت محیط زیستی، ضد آب و محکم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.
علاوه بر سهم عمده کاغذ و پلاستیک، همه مواد فلزی، لاستیکی، و پلی‌استرن مورد نیاز برای ساخت این دوچرخه از محصولات بازیافتی تهیه شده‌اند و کاغذ شبیه به کرافت آن در برابر مقدار زیادی نیرو مقاومت بسیار خوبی دارد.
سازنده این دوچرخه سازگار با محیط زیست، درباره دیگر مزایای آن می‌گوید: «غیر ممکن است که Urban GC۱ پنچر شود و وقتتان را برای پنچرگیری هدر دهد زیرا اصولا در تایر آن هوایی وجود ندارد. برای ساخت چرخ‌ها ترکیبی از لاستیک و پلاستیک بازیافتی به کار رفته که هم سبک است و هم مقاومت خوبی در برابر ناهمواری راه از خود نشان می‌دهد؛ ارتعاشات ناشی از دوچرخه‌سواری روی سطوح نیز در همین مواد خاص جذب می‌شود و می‌توان از یک سواری بدون دردسر با آن لذت برد.

https://zistonline.com/vdci5vaq.t1awq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما