تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : 65876
ارائه مدل مناسب توسعه بخش خورشیدی و بادی یکی از اقداماتی است که ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی در صدد آن است تا با توجه به توانمندی‌های داخل در این حوزه‌ها نسبت به توسعه آن اقدام شود.
تدوین مدل بومی توسعه فناوری انرژی‌های خورشیدی و بادی
به گزارش زیست آنلاین، در سال های اخیر با توجه به سیاست های تشویقی دولت در حوزه انرژی های تجدیدپذیر همچون افزایش نرخ خرید برق از منابع تجدیدپذیر این حوزه با استقبال بیشتری از سمت سرمایه گذاران رو به رو شده که در این میان بخش "خورشیدی" و "بادی" از بیشترین سطح استقبال برخوردار است. با در نظر گرفتن این موضوع توجه به توسعه توانمندی های داخل در این حوزه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند به طوری که عدم توجه به آن در بهترین حالت سبب می شود کشور به بازار مناسب برای محصولات کاملا خارجی تبدیل شود. از این رو با اتخاذ سیاست های هوشمندانه می توان از بازار داخلی به منظور توسعه توانمندی های داخلی استفاده کرد.
از این رو ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با توجه به اهداف و ماموریت های خود این موضوع را در بخش های مختلفی همچون تهیه پیوست فناوری تجهیزات تجدیدپذیر و مشوق های بومی سازی ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف دنبال کرده است. همچنین ستاد در نظر دارد هم راستا با این اهداف و فعالیت ها مدل مناسب توسعه بخش خورشیدی و بادی را تهیه کند. با توجه به این که ایران در زمینه انرژی خورشیدی و بادی دارای پتانسیل بالایی است توسعه این حوزه و توانمندسازی نیروی متخصص داخلی علاوه بر ایجاد اشتغال گامی در جهت تنوع سبد انرژی کشور و حفظ محیط زیست است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcb0wb0.rhbszpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما